بهگزارش میراثآریا بهنقل از ایرنا، در این گزارش آمده است:
شرکتهای هتلداری «آکور» فرانسه، «ملیا» اسپانیا، «روتانا» ابوظبی امارات، «دویچه هاسپیتالیتی» آلمان، «جمیرا» دبی امارات، دیگر سرمایه گذاران و هتلداران بینالمللی زنجیرهای هستند که از زمان توافق هسته ای ایران مراودات با این کشور را از سر گرفتهاند.»
ایران برای تقویت اقتصاد خود به صنعت گردشگری روی آورده و هدفش این است که تا سال 2025 تعداد جهانگردان از این کشور را به 20 میلیون گردشگر برساند.
در ادامه این گزارش آمده است، از زمان امضای توافق هستهای میان ایران و شش قدرت برتر جهان در ژوئیه سال 2015، تهران درهای خود را به روی سرمایهگذاران بسیار مشتاق خارجی، در همه بخشها، باز کرده است.
ایران با توجه به غنای فرهنگی و طبیعت زیبا و متنوع همراه با جاذبههای تاریخی مقصدی برای گردشگران و جهانگردان است.
شرکتهای هتلداری خارجی، بازار ایران را یک فرصت میدانند. بهعنوان مثال شرکت هتلداری زنجیره ای «آکور» نخستین شرکتی بود که برای احداث هتل در فرودگاه بینالمللی امامخمینی در 60 کیلومتری مرکز تهران اقدام به هتلسازی کرده است.
این شرکت از سال پیش احداث دو هتل 300 اتاقه و 200 اتاقه را در این مکان آغاز کرده و پیشرفت کار تاکنون رضایتبخش بوده است.
کریستوف لانده مدیر دفتر عملیات توسعه آکور در ایران در اینباره میگوید: «ایران کشوری راهبردی برای شرکت آکور است. ما قصد داریم شبکه ای بزرگ از هتلها را در تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و بر اساس نیاز در شهرهای دیگر احداث کنیم.»
علاوه بر این شرکت فرانسوی، شرکت اسپانیایی «ملیا» نیز از آغاز سال جاری میلادی کار ساخت اولین هتل خود را در شمال ایران با 319 اتاق لوکس، 7 رستوران، و چندین فروشگاه در ساحل دریای خزر آغاز کرده است.
شرکت اماراتی روتانا که دفتر مرکزی آن در ابوظبی است، بلندپروازیهای مشابهی در ایران دارد. برای شرکتهای بینالمللی هتلداری از هر جایی که باشند، اعم از خاورمیانه، چین، ترکیه، روسیه یا اروپا، ایران سرزمین موعود است، حتی برای شرکتهای بزرگ آمریکایی که باز هم مجبورند (مثل کوبا که تحریمهایش لغو شد) بنشینند و فقط نظارهگر از دست رفتن بزرگترین فرصتهای خود باشند.
هرچند شرکتهای آمریکایی هم علاقه دارند در ایران سرمایهگذاری کنند اما بهدلیل موانعی که دولت این کشور برای سرمایهگذاران ایجاد کرده از سرمایهگذاری در ایران بازماندهاند.
انتهای پیام/