مجوز برگزاری دوره‌های بوم گردشگری و مدیریت عمومی هتل در آذربایجان‌شرقی صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: «دو دوره آموزشی بوم‌گردشگری (طبیعت‌گردی) و مدیریت عمومی هتل به دوره‌های آموزشی ویژه فعالان گردشگری آذربایجان‌ شرقی افزوده شد.» 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی، مرتضی آبدار بخشایش مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان امروز سه‌شنبه 13 تیر گفت: «دوره آموزشی بوم گردشگری ویژه راهنمایان گردشگران داخلی و خارجی در حوزه طبیعت‌گردی و بوم گردشگری و دوره آموزشی مدیریت عمومی هتل، برای اولین بار در استان به‌منظور آمادگی هر چه بیشتر فعالان این صنعت برای تبریز 2018 زیر نظر معاونت گردشگری در موسسه‌های مجری برگزاری این دوره‌ها، انجام خواهد شد.»

او افزود: «آموزش نیروی انسانی شاغل در بخش گردشگری نیاز امروز در مسیر ارتقای شاخص‌های استاندارد گردشگری است که باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی و به ویژه بخش خصوصی قرار گیرد.» 

آبداربخشایش با اشاره به پتانسیل بالای آذربایجان‌شرقی از منظر طبیعی با وجود جنگل‌های بکر و تنوع زیستی به ویژه در جنگل‌های ارسباران افزود: «آموزش نیروهای متخصص در حوزه طبیعت‌گردی بیش از پیش احساس می‌شود که برگزاری دوره طبیعت گردی گامی رو به جلو در تحقق این امر خواهد بود.»

او تشریح کرد: «اکوتوریسم، فنون و مهارت تور گردانی، آشنایی با کوه‌ها و غارها، زمین‌شناسی، آشنایی با گیاهان آشنایی با حشرات و پروانه‌ها، آشنایی با ماهی‌ها، دوزیستان و خزندگان ایران از جمله سرفصل‌های دوره بوم گردشگری خواهد بود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: «با توجه به پیش رو بودن تبریز 2018 و رشد صنعت گردشگری در استان، اهمیت آموزش  هتلداری و مدیرت هتل به صورت ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است. از این رو برگزاری دوره‌های مدیریت هتل و واحدهای اقامتی  به منظور بالا بردن سطح علمی و آشنایی اصول مدیریت و اهمیت نحوه برخورد جامعه میزبان با گردشگران امری لازم به شمار می‌رود.»

آبداربخشایش افزود: «در این برنامه تلاش داریم تا زمینه آشنایی عمومی با ساختار سازمانی و ماهییت انواع واحدهای اقامتی، آشنایی با اصول مقدماتی مدیریت بخش‌های گوناگون و ارتباط بین بخش‌ها و ایجاد تغییرات مثبت رفتاری در شاغلان این رشته و بهبود کیفیت خدمات و جلب هر چه بیشتر رضایت انگیزه آنان را برای بازدید مجدد را فراهم سازیم.»

از مباحث آموزشی این دوره، آشنایی با هتل‌های بین‌المللی (انواع مختلف هتل‌ها , درجه‌بندی , طبقه‌بندی)، شناخت صنعت گردشگری، مدیریت و سرپرستی در هتل، مدیریت و نظارت بر بخش پذیرش میهمان هتل، قوانین و مقررات و ضوابط هتلداری و مهارت‌های فردی و ارتباطی (آداب معاشرت اجتماعی , رفتار , گفتار , پوشش , آراستگی) و... خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1396041341