رومیانی: بسته تبلیغات گردشگری ایران به کشورهای هدف ارسال می‌شود

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «بسته کامل تبلیغات گردشگری ایران به سفارتخانه‌های کشورهای هدف ارسال خواهد شد.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، میرهادی قره‌سید رومیانی، سرپرست معاونت گردشگری کشور، امروز دوشنبه 9 مرداد 96، در نشست با علی‌محمد سابقی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی، گفت: «با توجه به اینکه آشنایی کشورهای هدف با ظرفیت‌های گردشگری کشور یکی از الزامات توسعه و افزایش ورود گردشگر به‌شمار می‌رود، ارسال بسته کامل تبلیغات گردشگری این حوزه به سفارتخانه‌های ایران در خارج‌ازکشور و در اختیار رایزن‌های فرهنگی قرار دادن آن، می‌تواند دستاورد چشمگیری در این حوزه به‌دنبال داشته باشد.»

او با بیان اینکه مالزی نیز جزو کشورهای هدف توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌آید، افزود: «تمرکز بر بازار گردشگری این کشور با جذب سالیانه 50هزار نفر گردشگر ورودی از طریق تحقق برنامه‌های بازاریابی، توزیع اقلام تبلیغاتی، برگزاری تورهای آشناسازی و تولید محصولات فرهنگی به‌صورت جدی در دستورکار قرار دارد.»

رومیانی همچنین برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری مشترک با مالزی را در شناخت و آگاهی از ظرفیت‌های گردشگری دو کشور مؤثر عنوان کرد و گفت: «طبق نقشه راه تعیین‌شده می‌توان با دعوت از وزیر فرهنگ و گردشگری کشور مالزی به ایران، ضمن ارائه ظرفیت‌های موجود و بررسی روند ارائه تسهیلات سفرهای گروهی، گام مؤثری در مسیر برقراری توازن گردشگری میان دو کشور برداشت.»

او همچنین، با اشاره به اینکه برگزاری نشست سالیانه رایزنان فرهنگی برای بیان انتظارات حوزه گردشگری فرصتی مغتنم فراهم می‌کند، یادآور شد: «تقویت ارتباطات هر چه بیشتر در این صنعت می‌تواند بستری قوی در راستای اطلاع‌رسانی و معرفی ظرفیت‌های کشور به‌شمار آید.»

سرپرست معاونت گردشگری در ادامه خاطرنشان کرد: «ما در پی توسعه صنعت گردشگری، خواستار مطالبه اقتصادی و درآمد پایدار هستیم و باید با تمرکز همه‌جانبه بر بازارهای هدف از فرصت‌های گسترده فراروی این حوزه بهره‌مند شویم.»

تهیه خوراک تبلیغاتی طبق ذائقه مخاطب

علی‌محمد سابقی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، نیز در این نشست گفت: «مالایی‌ها در گستره وسیع جغرافیایی در کشورهای مالزی، سنگاپور، برونئی و اندونزی فرصت ارزشمندی برای توسعه صنعت گردشگری کشور به‌شمار می‌آیند و درصورتی‌که زمینه آشنایی آنان با جاذبه‌های گردشگری کشور محقق شود، بی‌شک به یکی از بازارهای مهم کشور تبدیل خواهند شد.»

او با بیان اینکه درحال‌حاضر بسترهای همکاری فرهنگی گسترده‌ای میان دو کشور ایران و مالزی موجود است، افزود: «طراحی اقلام تبلیغاتی منطبق با سلایق مردمان این کشور، ضمن ایجاد انگیزه، افزایش اطلاعات و آگاهی از جاذبه‌های گردشگری کشور را به‌دنبال خواهد داشت.»

سابقی خاطرنشان کرد: «وقتی اطلاعات مالایی‌ها از مقاصد گردشگری کامل باشد، گرایش بیشتری به برنامه‌ریزی و سفر به آن مناطق خواهند داشت.»

او اظهار کرد: «باید برای توسعه روابط گردشگری ایران با کشور مالزی تلاش کنیم و ضمن ایجاد زمینه شناخت، آغازگر این راه باشیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 139605096