بهگزارش میراثآریا بهنقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در این اطلاعیه آمده است: «براساس ابلاغها و اطلاعرسانیهای مکرر، همه دفاتر و شرکت ها موظف به عقد قرارداد اعلامی از سوی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری هستند که در آن قراردادها تمام خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران از جمله تاریخ رفت و برگشت و همچنین ساعت اعزام درج شده است.
لذا دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری موظف به انجام تعهدات خود در قالب قرداد مذکور هستند و در صورتی که هرگونه تغییر غیر ارادی در برنامه سفر به وجود آید دفتر موظف به اطلاعرسانی مناسب به مسافران و گردشگران است و اقدام به سفر یا عدم ادامه سفر در اختیار مسافر است.
ضمنا این ادارهکل چندین مرحله منشور حقوق مسافر را به تمام دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که غالب موارد آن در مورد حقوق مکتسبه مسافران و گردشگران است را اعلان و ابلاغ کرده است و در این خصوص بخشی از ادارهکل را برای دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از دفاتر اختصاص داده است، در صورتی که هر گونه تخلفی در این حوزه به ادارهکل نظارت دفاتر خدمات مسافرتی ارسال شود طبق قوانین و مقررات رسیدگی خواهد شد.»
انتهای پیام/