بازاریابی و تبلیغات راهکاری اساسی در توسعه پایدار گردشگری اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان صبح امروز در دیدار با مدیر و مسئولان مجموعه شبکه رسانه‌ای هدهد تاکید کرد: «بازاریابی و تبلیغات راهکار اساسی در توسعه پایدار گردشگری اصفهان به شمار می‌رود.»

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، در این نشست که با حضور جمعی از مدیران اداره‌کل و مدیران این شبکه برگزار شد، فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: «بدون شک رسانه‌ها نقش مهمی در معرفی جذابیت های گردشگری برای جذب گردشگر ایفا می کنند.»

او در ادامه با اشاره به رشد گردشگری اصفهان در سالهای اخیر تاکید کرد: «با برنامه ریزی های به عمل آمده، در طی چهار سال اخیر بیش از 900 هزار گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان اصفهان بازدید کردند، لذا خرسندیم که عنوان کنیم که هم اینک از مرحله اولیه جذب گردشگر خارجی در استان اصفهان عبور کرده ایم.»

مدیر کل میراث فرهنگی استان در ادامه به لزوم توسعه گردشگری اصفهان از منظر توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: «هم اینک استان اصفهان توانسته است جایگاه خود را در حوزه گردشگری بین المللی ثبت نماید، لکن در مرحله دوم ما هم اینک بدنبال توسعه پایدار در حوزه گردشگری هستیم، لذا در این زمینه در چند شاخصه مهم نیازمند برنامه ریزی هستیم که از آن جمله می توان به توسعه زیر ساختهای گردشگری همانند، زیر ساختهای اقامتی و توسعه کیفی خدمات گردشگری اشاره کرد.»

الله‌یاری در همین رابطه ادامه داد و گفت: «یکی از مهمترین نیازهای ما در حوزه توسعه پایدار، برنامه ریزی ویژه در حوزه بازاریابی و تبلیغات است و به نظر می رسد در راستای تداوم استقبال کنونی گردشگران خارجی از اصفهان از یکسو و توسعه کیفی گردشگری خارجی اصفهان در آینده نیازمند پرداختن همه جانبه به مقوله بازاریابی به ویژه در راستای شناسائی کشورهای هدف گردشگری جدید و جذب گردشگر از آنها هستیم، زیرا هم اینکه در صنعت گردشگری رقابت تنگاتنگی در میان کشورهای گردشگر پذیر برای جذب گردشگر به ویژه در منطقه خاورمیانه وجود دارد.»

او همچنین در زمینه بازاریابی گردشگری و شاخصه های آن عنوان کرد: «با عبور از مرحله اول رشد گردشگری در اصفهان هم اینک نیازمند برنامه ریزی جهت شناسائی گونه های جدید گردشگری به ویژه زیر شاخه های گردشگری فرهنگی و سوق دادن فعالان گردشگری استان جهت خدمات رسانی در حوزه های جدید گردشگری از یکسو و جذب گردشگران جدید از کشورهای هدف جدید در راستای گونه های جدید گردشگری هستیم، لذا استفاده از رسانه (به عنوان یک ابزار مهم جهت آگاهی بخشی به گردشگران بالقوه) نقش مهمی در تشویق این گردشگران برای سفر به استان اصفهان در آینده دارد. بنابراین امیدواریم با توسعه ارتباطات جهانی از طریق رسانه ها و تبلیغ جذابیت های اصفهان بر مبنای گونه های جدید گردشگری بتوانیم از یکسو چهره واقعی ایران و اصفهان را به جهان شناسانده و از سوی دیگر توانمندیهای خود را در راستای ارائه خدمات بهینه به گردشگران متناسب با نیازمندیها و درخواستهای متنوع و جدید گردشگران به جهانیان معرفی کنیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1396092216