بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان فارس سیدمحمدهادی نیرومندحسینی مدرس و سخنران انگیزشی حوزه گردشگری امروز شنبه ۲۵ آذر ۹۶، با طرح این عنوان که ارتباط ویژه با مشتری در فرهنگ ما از قبل وجود داشته و به آن نام «ارباب رجوع» را دادهایم عنوان کرد: «برپایی نمایشگاه، یکی از روشهای رایج در صنعت گردشگری است که منابع را به هم وصل میکند تا به محصولات قابل فروش تبدیل شوند.»
او در ادامه از مبحث مدیریت ارتباط با مشتری سخن گفت و قدرت این مقوله را در برآوردهای ارتباطی چنان برشمرد که از نتایج آن در توسعه حوزههای مختلف گردشگری میتوان بهرهمند شد.
نیرومندحسینی همچنین از انقلابهای بزرگ دنیا، که به انقلاب مشتری منتهی شدند و درآن روش جلب مشتری را در ابعاد مختلف بررسی میکنند، اشاره کرد.
او در بخش دیگر از صحبتهای خود به مقایسه شرایط دیروز و امروز بازار گردشگری ایران پرداخت و به این نتیجه رسید که مشتری هزاره سوم با قابلیت هوش بالا به دنبال مواردی مثل تنوع طلبی، دریافت سریع پاسخ و کارایی و خدمات با کیفیت است.
او خاطر نشان کرد: «شناسایی رضایتمندی و یا عدم رضایت گردشگران ورودی به کشور، ما را در راه خدماترسانی بهتر و توسعه صنعت گردشگری یاری خواهد کرد.»
انتهای پیام/