سامانه استعلامات بین‌دستگاهی در میراث‌فرهنگی اردبیل راه‌اندازی شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: «در اجرای بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی، ضروری است سامانه استعلامات بین‌دستگاهی راه‌اندازی شود.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل، بهزاد مجیدی معاون توسعه‌ مدیریت این اداره‌کل صبح پنجشنبه ۲۳ آذر با اعلام این خبر تصریح کرد: «این سامانه در قالب میز خدمت الکترونیک برنامه‌ریزی شده و می‌تواند تا حد قابل توجهی در کاهش زمان استعلام موثر باشد.» 

او افزود: «استعلامات بین‌دستگاهی به صورت معمول زمان‌بر بوده و در عین حال پراکنش دارد به‌طوری که در برخی مواقع دستگاهی که خود مرجع استعلام میراث‌فرهنگی است، می‌تواند در برخی صدور مجوزهای خود، متقاضی را به میراث‌فرهنگی برای دریافت استعلام معرفی کند.» 

معاون توسعه مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تأکید کرد: «با توجه به تعدد استعلام‌ها ضروری است در استان نرم‌افزار و سخت‌افزاری برای سامان‌دهی استعلام‌ها تهیه و طراحی شده و مورد استفاده قرار گیرد.» 

مجیدی مساعدت استانداری، سازمان مدیریت‌و‌برنامه‌ریزی استان و همچنین اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات را در راه‌اندازی مناسب ومؤثر این سامانه راه‌گشا دانست و افزود: «به دلیل تعدد استعلامات بین‌دستگاهی، در صورت طراحی و مدیریت یک‌پارچه نرم‌افزار نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.» 

او با بیان اینکه این سامانه می‌تواند مورد استفاده تمام دستگاه‌ها قرار گیرد، اضافه کرد: «علاوه بر این با راه‌اندازی آن شاهد صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های دریافت استعلام بین‌دستگاهی خواهیم بود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1396092520