برند‌سازی در حوزه غذا مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی بر اهمیت برندسازی در حوزه غذا تأکید کرد و گفت: «باید به برندسازی در حوزه غذا، شیرینی و خوراکی‌ها توجه ویژه کرد.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمدرحیم رهنما مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان، شامگاه جمعه ۲۴ آذر در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه اختصاصی برندهای بر‌تر صنعت غذا، شیرینی و خوراکی‌ها که در هتل همای شماره یک مشهد برگزار شد اظهارکرد: «ما باید استان و کشور را به جهانیان به شکل مناسبی معرفی کنیم و یکی از این حوزه‌های اطلاع‌رسانی، بخش غذا و شیرینی است که باید برندسازی شود.» 

او افزود: «سال‌های گذشته در حوزه حفظ و احیای میراث ناملموس استان آیین پخت شله مشهدی و شیشلیک شاندیز را برگزار کردیم و این دو غذا به ثبت رسیده است.» 

رهنما تصریح کرد: «آیین پخت غذا جزو میراث‌فرهنگی محسوب می‌شوند بنابراین از این صنعت حمایت می‌کنیم و این هنر و تکنیک و فناوری باید به خوبی به جهانیان معرفی شود.» 

او گفت: «یکی از راه‌های حفظ و احیای این هنر، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها است. مشهد و خراسان رضوی، ظرفیت بسیار بالایی در حوزه غذا و به‌ویژه غذاهای سنتی دارند که قابلیت برند‌سازی دارد. که این برند سازی برای توسعه گردشگری نیز مؤثر است.» 

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: «میراث‌فرهنگی با توجه به اهمیتی که غذا به‌عنوان یکی از حوزه‌های گردشگری دارد حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1396092523