افزایش 15‌درصدی بازدیدهای نظارتی در مشهد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی مشهد از افزایش 15‌درصدی بازدیدهای نظارتی در شهرستان مشهد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‎‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، احمد دیناری رئیس اداره میراث‌فرهنگی مشهد امروز شنبه 11 فروردین 97 با بیان این مطلب گفت: «بیشترین برنامه‌ها و ورود زائر و مسافر به مشهد بوده، بیشترین تعداد بازدیدهای نظارتی در شهرستان مشهد انجام شده و بیشترین خدمت‌رسانی نیز در مشهد بوده است.»

او تصریح کرد: «تفاوت مهم نوروز امسال با نوروز گذشته، افزایش چشمگیر رویدادهای مختلف فرهنگی است که برگزاری جشن‌های نوروزگاه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، خانه ملک و موزه بزرگ خراسان، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی ایران، جشنواره سفور، جشنواره‌های غذا و توانمندی‌های بانوان، المان‌های شهری و افزایش ساعات فعالیت موزه‌ها و... از آن جمله است.»


مسئول دبیرخانه ستاد خدمات سفر مشهد با بیان این‌که کمیته‌های 11گانه ستاد خدمات سفر مشهد در تمام ایام تعطیلات به‌صورت شبانه‌روزی فعال بوده‌اند و هر روز گزارش عملکرد را ارائه کرده‌اند، تصریح کرد: «در هر زمانی که مشکلی در تأسیات گردشگری یا سایر صنوف پیش بیاید بلافاصله بازرسان اعزام و به درخواست‌ها رسیدگی می‌کنند.»


او افزود: «راهنمایان زائر و مسافر در مبادی ورودی مشهد ازجمله راه‌آهن، پایانه مسافربری، فرودگاه و مسیر جاده نیشابور به مشهد و مسیر قوچان به مشهد مستقر شده‌اند و به راهنمایی زائران می‌پردازند.»


رئیس اداره میراث‌فرهنگی مشهد ادامه داد: «همچنین شهرداری مشهد بالغ بر 20 پایگاه راهنمای زائران در نقاط پرتردد شهر به راهنمایی زائران می‌پردازند.»


او با اشاره به افزایش آمار ورود زئران و مسافران گفت: «امسال بازدید‌های نظارتی 15‌درصد نظارت‌ها در همه حوزه‌ها افزایش یافته است و بازدیدهای بهداشتی در ایام نوروز بیش از 20 هزار بازدید و بازدیدهای اصناف بالغ بر 30 هزار بازدید نیز خواهد رسید.»


دبیر ستاد خدمات سفر مشهد تصریح کرد: «بالغ بر 100 مورد شکایت از بخش‌های مختلف مطرح و رسیدگی شد و مشکل زائران برطرف شده است. البته عمده این موارد به دلیل عملکرد نامناسب آژانس‌های مسافرتی در مبدأ بوده و در مشهد کمترین مشکل وجود داشته است.»


او ادامه داد: «زائران می‌توانند از طریق تلفن‌های 33669897 و 33669898- 051 با ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مشهد، 37283001- 051 رسیدگی به شکایات تأسیسات گردشگری ، 30006110 سامانه پیامکی دریافت پیشنهادها وانتقادات، 124 شکایت اصناف، 1490، 190 و 1540 شکایت‌های بهداشتی ، 38434900- 051 زیست‌ محیطی و ستاد بهداشت، 09629 سامانه کشوری شکایات، پیشنهادات و انتقادات، 137 راهنمای سه زبانه زائر، 096308 تلفن ملی راهنمای زائر شهرداری مشهد نظرات و انتقادات و پیشنهادهای خود را منعکس کنند.»


دیناری با اشاره به تلاش دستگاه‌های عضو این ستاد گفت: «امسال به‌نظر می‌رسد که دستگاه‌ها هماهنگ‌تر شده‌‌اند و هم‌افزایی کاملی دارند، در شهرستان مشهد نیز تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا خروجی خدمت‌رسانی ازسوی دبیرخانه ستاد مطلوب زائران و گردشگران باشد.»


او همچنین با اشاره به حضور زائران نوروز امسال بیان کرد: «میانگین درصد اشغال واحدهای اقامتی به نسبت سال گذشته 10 تا 15‌درصد افزایش یافته است که امیدواریم این روند در طول سال 97 نیز ادامه پیدا کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1397011123