اردبیل به‌عنوان برند آب‌های درمانی به دنیا معرفی شود

معاون گردشگری کشور گفت: «اردبیل باید به‌عنوان برند آب‌های درمانی به دنیا معرفی شود.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، محمد محب خدایی معاون گردشگری کشور روز پنجشنبه 1 شهریور 97 در دیدار با استاندار اردبیل تصریح کرد:« استفاده صرف از آب‌های گرم به‌عنوان استخر شنا قابل قبول و کافی نیست.»

او افزود: «این استان توانمندی آن را دارد که به‌عنوان برند آب‌درمانی دنیا معرفی شود و لازم است استراتژی و برنامه جامع به این منظور تعریف کرد.»

معاون گردشگری کشور ادامه داد: «از سویی هر یک از شهرهای این استان باید متناسب با ظرفیت خود توسعه یابد و نسبت به ظرفیت های گردشگری مناطق توجه شود.»

محب خدایی متذکر شد: «به‌عنوان مثال سرعین نباید به عنوان شهر گردشگری در تابستان شناخته شود و لازم است طرح هایی به منظور رونق گردشگری این شهر عملیاتی ساخت.»

او همچنین به امکان معرفی مشگین‌شهر به‌عنوان محور گردشگری عشایری و روستایی اشاره و تصریح کرد: «علاوه بر این شهرهای مرزی اردبیل قابلیت توسعه در حوزه گردشگری سلامت را دارد.»

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: «در رونق گردشگری باید به بهبود بهره وری توجه داشت و به عنوان مثال افزایش ضریب اشغال مراکز اقامتی سرعین نیازمند توجه و دقت ویژه است.»

محب خدایی به ضرورت تدوین زنجیره اشتغال اشاره و تاکید کرد: «علاوه بر این لازم است توان استان برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی به کار گرفته شود.»

او با اذعان به اختصاص 8700میلیارد تومان تسهیلات در حوزه گردشگری کشور ادامه داد: «آماده اختصاص سهم مطلوبی از این تسهیلات به استان اردبیل هستیم.»

در این جلسه استاندار اردبیل نیز به آمادگی استان در حمایت از تمامی طرح های توسعه گردشگری استان اشاره کرد.

اکبر بهنام جو با تاکید به اینکه گردشگری محور اصلی توسعه اردبیل است، ادامه داد: «طرح های مختلفی در دست اجرا است؛ از جمله اینکه در بهبود زیرساخت راه پروژه‌هایی در حال اجرا است.»

او تجهیز و راه اندازی راه آهن را فرصتی برای تسهیل گردشگری دانست و تاکید کرد: «فعال کردن گردشگری استان با محوریت دامنه سبلان قویا دنبال می‌‌شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1397060329

برچسب‌ها