سوغات استان مرکزی نیازمند برندسازی است

معاون گردشگری استان مرکزی گفت: «سرمایه‌گذاری در بخش سوغات استان می‌تواند از سه وجه بهره‌وری اقتصادی، سپس اشتغال‌زایی و درنهایت انتقال فرهنگ بومی دارای اهمیت باشد.»  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیدحسن حسینی معاون گردشگری استان امروز سه شنبه 3 مهر ماه 97 گفت: «استان مرکزی یکی از شاهراه‌های مواصلاتی کشور است که این موضوع می تواند سبب جذب گردشگر در سطح استان شود از این رو عرضه ره آورد (سوغات) هر شهر می تواند یک بازار اقتصادی پایدار را ایجاد کند. همچنین هر گردشگر با خرید سوغات نوعی هویت و فرهنگ آن منطقه  را به شهر خود انتقال می دهد و در حقیقت به مُبلغ زبانی تبدیل می شود.»

سید حسن حسینی افزود: «در همین رابطه یک سیاستگذاری صحیح می تواند در امر اشتغال زایی و مدیریت منابع انسانی  بسیار مفید واقع شود چرا که سوغات از یک سو جنبه تبلیغ  و از سوی دیگر جنبه اشتغال زایی و بهره وری اقتصادی را دارد.»

او در ادامه گفت: « فتیر اراک، باسلق اراک،گوشفیل اراک، شیره هزاوه، انگور هزاوه، گیوه سنجان،  قالی و قالیچه اراک، عسل خمین، منبت سمقاور، گل و گیاه محلات، جوزغند نراق، صابون آشتیان، انار، طالبی، پسته زرندیه، حلوا ارده محلات،  معرق، میناکاری، تفرشی دوزی، قلمزنی، سفال گری بدون چرخ خمین می تواند ره آوردی مناسب برای گردشگران باشد.»

 حسینی در پایان گفت: «برندسازی لازمه رونق و  فروش مطلوب سوغات است. در این مسیر بسته بندی مناسب، تولید با کیفیت، تبلیغات و فرهنگ سازی چهار عامل اصلی توسعه است که می تواند اشغال پایدار را ایجاد کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1397070311

برچسب‌ها