به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی این استان، امروز سه شنبه 16 بهمن در نشست با مدیران اقامت گاههای بوم گردی استان اظهار داشت: «صرفا با تبلیغات ظاهری چرخه صنعت گردشگری شکل نخواهد گرفت و اتفاق خوشایندی در جذب توریسم رخ نخواهد داد.»
او تاکید کرد: «اقامت گاههای بوم گردی نقش مهمی در ایجاد زنجیره گردشگری استان بر عهده دارند که باید با تمام توان پای کار باشند.»
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه حضور پر رنگ اقامت گاه های بوم گردی استان کرمانشاه در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را بسیار مهم و ضروری خواند و عنوان کرد: «باید اقامت گاههای بومی گردی استان در نمایشگاه مذکور با تمام توان و امکانات و ایده های خلاقانه ظاهر شوند.»
او در ادامه با بیان اینکه نباید به راحتی مجوز بوم گردی صادر شود که خساراتی متحمل این حوزه نشود، تاکید کرد: «بوم گردی اصول و چهارچوب قانونی دارد که باید ضمن رعایت استانداردها مجوزها با سخت گیری بیشتری صادر شود.»
او اظهار کرد: «رویداد بین المللی کرمانشاه 2020 با محوریت گردشگری روستایی برگزار می شود که باید بوم گردی ها تقویت شوند.»
او با اشاره به اینکه برای تقویت بوم گردی دوره های آموزشی، باز آموزی و کارورزی هایی لحاظ می شود، اظهار کرد: «ما ظرفیت های زیادی در استان داریم که باید به نوعی پیش برویم که کیفیت بوم گردی ها در حدی باشد که بتواند به عنوان برند جذب گردشگر نماید.»
قادری همچنین از دفاتر خدمات گردشگری به علت ضعف در جذب تورهای مختلف به استان کرمانشاه گلایه کرد.
این مسئول نبود تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی را یکی از ضعف های اصلی در استان کرمانشاه دانست و یادآور شد: «متاسفانه نتوانسته ایم از ظرفیت خوب انجمن ها به عنوان بازوان کمکی در این بخش استفاده کنیم.»
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه هرچقدر انگیزه و قابلیت سرمایه گذاران بیشتر باشد راه برای تسهیل گری مهیا خواهد شد، خاطرنشان کرد: «روستاهای هدف گردشگری که زیرساخت هایی لازم برای گردشگران را نداشته باشد در سال 98 تکمیل خواهند شد.»
مدیران بوم گردی استان کرمانشاه نیز در این نشست به بیان مشکلات خود پرداختند.
نبود آموزش، عدم حمایت شرکت های بیمه، ضعف در حوزه تبلیغات و نمایشگاهها، نبود مستندهای گردشگری، درخواست برای ثبت ملی انگور کندوله با داشتن 23 نوع انگور، ثبت ملی مزار الماس خان کندوله ای و حمام تاریخی کندوله و تبلیغات اقامتگاه ها در سطح شهر از جمله مواردی بود که مدیران اقامت گاهها به آنها اشاره کردند.
انتهای پیام/