به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علی رستمی در کارگروه گردشگری که به مناسبت هفته میراث فرهنگی در خانه تاریخی امینی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: «کلیه دستگاه های دولتی و غیردولتی و اعضای ستاد خدمات سفر باید به شکلی برنامهریزی کنند که میزان ماندگاری مسافران در تربت حیدریه بیشتر شود چرا که هم اکنون تربت حیدریه برای مسافران تنها در حکم یک توقفگاه است.»
وی ادامه داد: «این شهرستان در یکی از مهمترین شاهراه های مواصلاتی قرار گرفته است و متاسفانه در آمارهای حجم بالای تردد مسافرین از این محور، جای مزایای اقتصادی حاصل از تردد و حضور گردشگران در این شهر خالی است و مشخص نشده هزینه ها و تلاش هایی که مجموعه اداری تربت حیدریه برای رفاه حال و رضایتمندی گردشگران انجام داده آیا برگشت سرمایه ای برای مردم ما در پی داشته است؟.»
این مقام مسئول اظهار کرد: «امروزه فضای مجازی در زمینه اطلاع رسانی به کمک صنعت گردشگری آمده و نمیتوان گفت در زمینه اطلاع رسانی ضعیف هستیم.»
فرماندار تربت حیدریه گفت: «گم شده اصلی و محوری این شهر، ضعیف بودن زیرساخت ها و همچنین فقدان برند اصلی این شهر است که باید به حال آن فکر اساسی کرد.»
او افزود: «باید بزرگان، متخصصان و صاحبان ایده و نظر از جمله بخش دولتی و خصوصی گرد هم جمع شوند و یک بار برای همیشه محصول ویژه این شهر را تایید و آن را به جهانیان معرفی کنند. چون یکی از مشکلات صنعت گردشگری نداشتن برند است که در این خصوص باید برندسازی کنیم و بسته ی کاملی از سوغات منحصر این شهر را معرفی کنیم.»
انتهای پیام/