معاونت صنایع‌دستی و شبکه ایران‌کالا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی و شبکه تلویزیونی ایران‌کالا، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این تفاهم نامه که امروز یکشنبه 26 خرداد 98 در محل دفتر معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به امضای پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور و اردشیر زابلی زاده مدیر شبکه ایران کالا رسید، طرفین در خصوص راهکارهای همکاری و تقویت ارتباط بین دو سازمان با یکدیگر گفت و گو و توافق کردند.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور در جلسه امضای این تفاهم نامه با اشاره به ظرفیت های بی نظیر ایران در حوزه صنایع دستی گفت: «ایران با دارا بودن هشت شهر و دو روستای جهانی صنایع دستی، رتبه اول ثبت شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی را دارد.»

او گفت: «این در حالی است که کشور ما از نظر تنوع، سومین کشور تولید کننده صنایع دستی است. ما 31 استان داریم که در تمام استان های ما صنایع دستی اصیل و زیبا تولید می شود و 78درصد فعالان این صنعت را نیز بانوان تشکیل می دهند.»

محودیان افزود: «صنایع دستی در کنار بوم‌گردی باعث مهاجرت معکوس به روستاها شده و در حال حاضر افراد بسیار زیادی در این  حوزه مشغول فعالیت هستند.»

معاون صنایع دستی کشور با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر انقلاب با عنوان سال «رونق تولید» تصریح کرد: «به تعبیر ما، صنایع دستی، ایرانی ترین کالای تولیدی است و حمایت از صنایع دستی در سال رونق تولید بیش از پیش اهمیت می یابد.»

او در ادامه گفت: «حمایت رسانه ها از جمله رسانه ملی و معرفی این هنر صنعت می تواند منجر به حمایت های بیشتر از صنایع دستی، هنرمندان این حوزه و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان شود و به معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی کمک می کند.»

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ظرفیت های شبکه ایران کالا ادامه داد: «شبکه ایران کالا به عنوان یک رسانه بسیار خوب می‌تواند در کنار هنرمندان صنایع دستی ضمن معرفی هنر آن ها از صنایع دستی به خوبی حمایت کند.»

اردشیر زابلی زاده مدیر شبکه ایران کالا نیز در این نشست با اشاره به اهمیت صنایع دستی و لزوم حمایت از آن گفت: «شبکه ایران کالا آماده حمایت از هنرمندان صنایع دستی و معرفی این هنر زیبا در سال رونق تولید است.»

او گفت: «یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری حمایت جدی از تولید است و تأکید دائمی معظم له در سال های اخیر بر روی اقتصاد مقاومتی است که به نظر من صنایع دستی یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است و باید از آن حمایت و آن را معرفی کرد.»

او افزود: «به دستور رئیس سازمان صدا و سیما کمیته هماهنگی با تولید کنندگان و نیز ستاد رونق تولید تشکیل شده و با توجه به ظرفیت های موجود صنایع دستی می‌توان در خصوص معرفی و حمایت از صنایع دستی در این کمیته و ستاد برنامه ریزی های بسیار خوبی انجام داد.»

این مقام مسئول در ادامه به علاقه مندی رئیس سازمان صدا و سیما و مدیران رسانه ملی برای حمایت و معرفی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: «علاوه بر شبکه ایران کالا، می توان از ظرفیت سایر شبکه های رادیویی و تلویزیونی نیز استفاده کرد.»

زابلی زاده در بخش دیگری از صحبت های خود به تولید شبکه ای در راستای حمایت از تولید ملی اشاره کرد و افزود: «برنامه ای شبیه برنامه عصر جدید در حال تولید است که یک مسابقه پرهیجان با هدف حمایت از تولید است و در این برنامه به طور حتم می توان از ظرفیت های حوزه صنایع دستی نیز استفاده کرد و رشته های مختلف صنایع دستی از طریق این برنامه معرفی شوند.»

معرفی و تبلیغ صنایع دستی و هنرهای سنتی و حمایت از هنرمندان و صنعتگران در عرصه سطح کشور و همکاری در بازاریابی و فروش تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی در فضای مجازی و فروش تلویزیونی موضوع این تفاهم نامه همکاری است.

تولید و پخش برنامه تلویزیونی با ساختار مستند از صنایع دستی، پوشش رسانه ای رویدادها و اخبار حوزه صنایع دستی، کمک به بازاریابی تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران با بهره مندی از ظرفیت های رسانه ملی و ... از مهمترین مفاد این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1398032614

برچسب‌ها