مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی، بر اساس مصوبه شورای عالی اداری مجاز به پذیرش دانشجو نیست

پیرو انتشار گزارشی مورخ 1398/4/30 در خبرگزاری تسنیم با عنوان «مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی در ورطه تعطیلی/ کوچ دانشگاه به یک خوابگاه پسرانه» اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، توضیحی منتشر کرد.

به گزارش میراث آریا، در توضیح اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمده است:

«همان گونه که در ابتدای گزارش آن خبرگزاری نیز به آن اشاره شده است، اصلاح ساختار دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی کشور با هدف ایجاد انسجام تشکیلاتی در ساختار دولت، جلوگیری از فعالیت های موازی در تشکیلات دولت، کاهش هزینه های اداری و معطوف ساختن منابع دستگاه های اجرایی به اجرای مأموریت های اصلی و ارتقا سطح علمی موسسات آموزش عالی و دانش آموختگان، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که با ابلاغ مصوبه یکصد و دوازدهمین جلسه شورای عالی اداری در تاریخ 1393/1/29 مطرح و در دستور کار قرار گرفته است.

براساس مفاد بند 1 مصوبه جلسه یکصد و سی و هشتم شورای عالی اداری، ابلاغی به تاریخ 1389/5/20 شماره 26437/206 \"مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی از تاریخ تصویب این مصوبه مجاز به پذیرش دانشجوی جدید در رشته یا مقاطع تحصیلی مختلف نیست و تمامی دانشجویان باقیمانده این مرکز تا پایان تحصیلات خود (حداکثر سال 1390 ) به ادامه تحصیل می پردازند.

سپس به درخواست این سازمان و به منظور در نظر گرفتن مهلت کافی برای فارغ التحصیلی آخرین دانشجویان پذیرفته شده، شورای عالی اداری در جلسه یکصد و پنجاه و سوم خود در تاریه 8/9/1390 ، موضوع مفاد ماده 1 مصوبه شماره 26437/206 مورخ 1389/5/25 را اصلاح و مهلت فعالیت آموزشی و اشتغال به تحصیل دانشجویان وقت را تا پایان سال 1392 تمدید کرد.

هم چنین این شورا طی مصوبه یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه خود در تاریخ 1390/10/5 ، طی بندهای الف و ب در خصوص ساماندهی موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی تحقق مصوبات قبلی خود را تأکید و تصریح کرد و به موجب آن ردیف بودجه مرکز از قوانین بودجه سنواتی حذف شد، لذا پرداخت و هزینه برای فعالیت‌های جاری و عمرانی غیرممکن شد.

با توجه به سوابق موضوع و ایرادات متعدد دستگاه‌های نظارتی مبنی بر ممنوعیت تداوم فعالیت آموزشی مرکز و ضوابط اجرایی قانون بودجه و ساختار و محدویت های اداری و تشکیلاتی سازمان، سعی براین است، به حول و قوه الهی ، تعداد 23 دانشجوی باقیمانده مرکز که به یک نیم سال تحصیلی برای اتمام دوره تحصیلی خود زمان نیاز دارند، با اطمینان خاطر موفق به فراغت از تحصیل  شوند و از اتلاف منابع و تحمیل هزینه  های چشمگیر آب و انرژی و... جلوگیری شده و  امکان بهره‌‌گیری بهینه و متناسب از فضاها و اماکن میراثی و تاریخی فراهم شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398050732

برچسب‌ها