به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان، فریدون الله یاری گفت: «تولید و عرضه صنایعدستی یکی از مهمترین دغدغههای ما در راستای رونق تولید در این بخش و توسعه صنعت گردشگری به ویژه فرهنگی است.»
او افزود: «هماکنون هنرمندان در بیش از 199 رشته صنایعدستی در این استان فعالیت میکنند و تولیدات آنها در بازارهای داخلی و خارجی متقاضی زیادی دارد، به این منظور هرگونه تلاش در راستای ارائه بهتر این محصولات به ویژه در بازارهای بین المللی اقدامی ارزشمند در زمینه توسعه فعالیتهای فرهنگی و اقتصادی استان محسوب می شود.»
میدان امام (ره) بزرگترین مرکز صادرات صنایعدستی ایرانی
اللهیاری با اشاره به میدان امام اصفهان به عنوان بزرگترین مرکز عرضه صنایع دستی ایرانی تصریح کرد: «210 فروشگاه عرضه صنایعدستی در هسته اصلی این میدان 85هزار مترمربعی، فعالیت میکنند و این در حالی است که در بازارهای چهار سمت میدان امام (ره) نیز بیش از 250 فروشگاه عرضه صنایع دستی وجود دارد، همچنین در بازار بزرگ قیصریه اصفهان نیز صدها فروشگاه صنایعدستی در کنار سایر مشاغل به عرضه محصولات خود می پردازند.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان درباره لزوم استفاده از روشهای جدید علمی در حوزه بازاریابی صنایعدستی گفت: «در بازاریابی سنتی، عرضه کننده کالا در انتظار مشتری در فروشگاه خود باقی میماند در حالی که در دنیای امروز که رقابت حرف اول را در عرصه تجارت بین المللی میزند، باید از روشهای جدید علمی در زمینه بازاریابی صنایع دستی استفاده کنیم به این منظور توانستهایم با همکاری بخش خصوصی مراکز فروش الکترونیکی صنایعدستی را در کنار صدها فروشگاه عرضه صنایع دستی در اصفهان راه اندازی کنیم.»
او افزود: «در حوزه بازاریابی الکترونیک تلاش داریم تا گردشگران و دوستداران این هنر را در مکانهای زندگی خود با هنرهای دستی و سنتی اصفهان آشنا کنیم تا از این طریق با هزینه کمتری بتوانند محصولات صنایع دستی خود را مطابق با سلیقه مشتری در بازارهای هدف گردشگری تبلیغ و عرضه کنند، بنابراین فعالان حوزه صنایعدستی می توانند درآمد بیشتری داشته باشند، در نتیجه چرخه تولید و عرضه صنایعدستی اصفهان پررونقتر از گذشته میشود.»
انتهای پیام/