بهگزارش خبرنگار میراثآریا، خشایار نیکزاد، امروز دوشنبه 11 آذر 98 در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن فجر وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برگزار شد، افزود: «وظایف و دستورالعملهایی برای این شرکت در نظر گرفته شده است که حسب قانون آنها را اجرایی میکنیم. در مدت شش ماه گذشته با حمایت دکتر مونسان وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی موفق به انجام کارهای بزرگی شدهایم و اقدامات مهمی را نیز در دستور کار داریم که یکی از آنها با توجه به موضوع لغو روادید با روسیه برای گروههای ورودی پنج نفر به بالا، معرفی ایران در روسیه است که این مهم بر عهده این شرکت قرار گرفته است.»
نیکزاد گفت: «حدود شش ماه پیش که مدیرعاملی این شرکت را بر عهده گرفتم شرکت ایرانگردی و جهانگردی وضعیت مطلوبی نداشت و حتی کارمندان این شرکت بهموقع حقوق خود را دریافت نمیکردند که خوشبختانه در حال حاضر مشکل پرداخت حقوق مرتفع شده است.»
برگزاری نمایشگاه بینالمللی گردشگری
او در ادامه به دیگر فعالیتهای شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی اشاره کرد و افزود: «یکی دیگر از اقدامات مهم که بر عهده این شرکت قرار گرفته است موضوع مشارکت شرکت ایرانگردی و جهانگردی در برگزاری نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعدستی امسال است که بهمنماه امسال در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار خواهد شد.»
او افزود: «برای این نمایشگاه، امسال برنامههای متعددی را در دستور کار داریم و نمایشگاه خوبی را برگزار خواهیم کرد.»
نیکزاد در ادامه به یکی از مأموریتهای قدیمی شرکت متبوع خود اشاره کرد و گفت: «موضوع احداث سرویسهای بهداشتی بینراهی یکی از موضوعاتی بود که از سال 86 بر عهده این شرکت قرار گرفت که در اجرا با مشکلاتی برخورد کرد، اما توانستیم در چند ماه گذشته این موضوع را پیگیری کنیم و به نتایج خوبی نیز رسیدهایم. در حال حاضر موضوع احداث بیش از 500 چشمه سرویس بهداشتی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.»
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه گفت: «برای اجرای این طرح یک مشاور ذیصلاح گرفتیم که مشاور موظف شده تا گزارش دقیقی از وضعیت اجرای این پروژه استان به استان به ما ارائه دهد تا ساماندهی این موضوع از سوی این شرکت در دستور کار قرار گیرد و اجرایی شود.»
او ادامه داد: «یکی دیگر از ماموریتهای این شرکت تأمین سازوکار ارائه بلیت الکترونیکی است. در حال حاضر توانستهایم موضوع بلیت الکترونیکی را در 75 مجموعه تاریخی و موزهای تحت نظارت وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اجرایی کنیم.»
نیکزاد به موضوع خانهمسافرها نیز اشاره کرد و گفت: «یکی از رسالتهای ما ساماندهی خانهمسافر است. این موضوع را بهصورت برنامهریزی انجام میدهیم و در حال حاضر یک سامانه در این خصوص تهیه شده است.»
تطبیق و استانداردسازی هتلها، مأموریت جدید شرکت
این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: «تطبیق و استانداردسازی هتلها نیز یکی از موضوعاتی است که از طریق معاونت گردشگری کشور به شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی واگذار شده است. این موضوع پیش از این توسط یک شرکت خصوصی انجام میشد اما این کار اکنون به ما واگذار شده و خوشبختانه اقدامات خوبی را در این خصوص در دست اقدام داریم.»
نیکزاد در ادامه به فرارسیدن شب یلدا و برنامه مخصوصی که برای این شب در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: «امسال به مناسبت شب یلدا برنامه ویژهای را در محل کاخ نیاوران برگزار خواهیم کرد.»
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه گفت: «یکی از موضوعات دیگری که از سوی این شرکت بهصورت جدی دنبال میشود، تقویت مشارکت بخش خصوصی است که چندی پیش با مشارکت این بخش باشگاه گردشگری تفریحاتی را راهاندازی کردیم که برنامههای بسیار خوبی را در دست اقدام دارد.»
شرکت ایرانگردی و جهانگردی دولتی میماند
نیکزاد در ادامه صحبتهای خود و در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره واگذاری شرکت ایرانگردی و جهانگردی به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 گفت: «این شرکت برای وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی یک ظرفیت بالقوه است ازاینرو دکتر مونسان در نامهای به وزیر اقتصاد درخواست کرده است تا این شرکت بهعنوان یک شرکت دولتی باقی بماند.»
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص چگونگی تبلیغات ایران در روسیه گفت: «تبلیغات ایران برای عموم مردم روسیه است و محدود به طیف خاصی نیست. بااینحال با توجه به علاقهمندی روسها به اسکی و کوهنوردی به دنبال تبلیغ ظرفیتهای گردشگری ایران در این دو حوزه هستیم.»
ساماندهی و ثبت خانهمسافرها
نیکزاد در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص در دسترس بودن سامانه خانهمسافر، گفت: «خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این شرکت انجام شده است، هزاران خانهمسافر را ساماندهی کردیم. سامانهای در این خصوص تشکیل شده که به این سامانه مجری طرح و صاحبخانه دسترسی دارند و تاکنون در این سامانه خانهمسافرهای زیادی ساماندهی شدهاند و اقدامات خوبی شکل گرفته است.»
او گفت: «موضوع رزرواسیون با موضوع ساماندهی تفاوت دارد، سامانهای که ما طراحی کردهایم سامانه ساماندهی خانهمسافرها است نه رزرو آنها. البته سامانهای را در خصوص رزرو خانهمسافر نیز در دست طراحی و اقدام داریم.»
این مقام مسئول در ادامه و در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درباره آمار ارائهشده در خصوص احداث سرویسهای بهداشتی و تعداد دقیق آنها گفت: «مصوبهای که در گذشته به ما ابلاغ شده، ساخت هزار چشمه سرویس بهداشتی است که احداث بیش از 550 چشمه را در دست اقدام داریم. البته برخی از آنها بنا به دلایلی ازجمله موضوع زمین با مشکلاتی روبهرو شده و احداث بیش از 400 چشمه سرویس بهداشتی نهایی شده است.»
نیکزاد در ادامه و در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص ساماندهی فعالان گردشگری سلامت گفت: «در حوزه گردشگری سلامت شاهد فعالیت دلالان هستیم ازاینرو به دنبال ساماندهی این وضعیت هستیم تا فعالیت در این حوزه قانونمند شود و شاهد سوءاستفاده در این خصوص نباشیم. فعالیت برخی از دلالان در حوزه سلامت به وجه کشور آسیب میزند بنابراین صد در صد به دنبال ساماندهی این موضوعات هستیم.»
انتهای پیام/