بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی گردشگری و صنایعدستی خوزستان، غلام شجاعی امروز یکشنبه هشتم دیماه 98 با اشاره به اینکه هشتمین جشنواره ملی گل نرگس بهبهان از 12 تا 14 دیماه جاری برگزار میشود، افزود: «بر اساس برنامهریزی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی امسال برای برگزاری جشنواره ملی گل نرگس، سه استان دیگر شامل فارس، اصفهان و چهارمحال و بختیاری در کنار خوزستان بهعنوان استانهای معین انتخاب شدهاند.»
او عنوان کرد: «بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته، در حاشیه جشنواره گل نرگس، نمایشگاه صنایعدستی، نشستهای علمی و تخصصی گل نرگس، کارگاه آموزشی، برنامههای آیینی و دیگر برنامهها برگزار میشود.»
سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی خوزستان گفت: «هتلها و سایر مراکز اقامتی و پذیرائی، صنایعدستی و هنری، دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری، طبیعتگردی، شرکتهای سرمایهگذاری، جامعهها و انجمنها، آموزشگاههای مرتبط و دانشگاهها، موزهها و کاخموزهها، گروههای نمایش آیینی و موسیقی محلی و مزرعهداران گل نرگس، حوزههای مرتبط با نمایشگاه در جشنواره گل نرگس امسال هستند.»
او محل برگزاری جشنواره را هتل مارون بهبهان اعلام کرد و افزود: «زمان گشایش جشنواره ساعت 14 دوازدهم دیماه خواهد بود؛ ضمن اینکه تاریخ در نظر گرفتهشده برای غرفهچینی نیز یازدهم دیماه است.»
شجاعی، روشنایی متعارف، یک عدد میز، دو عدد صندلی به همراه کتیبه سردر غرفه را از امکانات هر غرفه عنوان و اضافه کرد: «تأمین اجاره غرفه، اسکان و پذیرایی افراد انتقال از محل اقامت به نمایشگاه و بالعکس بر عهده ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خوزستان خواهد بود.»
او همچنین با بیان اینکه ثبتنام غرفهها توسط معاونت گردشگری خوزستان و پس از ارسال مشخصات کامل، شماره تماس افراد و ارائه معرفینامه از استان مربوط صورت خواهد گرفت از استانهای شرکتکننده درخواست کرد تا از اعزام افراد اضافی با هر عنوانی خودداری کنند.
سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی خوزستان ساعت بازدید از نرگسزار بهبهان را از ساعت 9 تا 17 و ساعت کار نمایشگاه را 10 تا 20 اعلام و تأکید کرد: «حضور استانها یک روز قبل از آغاز جشنواره و همچنین در ساعت کار نمایشگاه در غرفه الزامی است.»
او افزود: «رعایت همه ضوابط و مقررات نمایشگاه و جشنواره و شئونات اسلامی برای غرفهداران و شرکتکنندگان الزامی است.»
شجاعی تصریح کرد: «تعیین محل غرفهها به عهده گروه اجرایی دبیرخانه جشنواره ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خوزستان خواهد بود و به ادارهکل هر استان و دفاتر خدمات مسافرتی بهصورت مشترک یک غرفه 9 متری اختصاص داده خواهد شد.»
او با اشاره به اینکه هر استان میتواند نسبت به معرفی و اعزام گروههای هنری، موسیقی و آئینهای سنتی به هزینه استان معرفیکننده اقدام کند افزود: «جدول زمانی اجرای برنامهها پس از اعلام نهایی استانها، تکمیل و اطلاعرسانی خواهد شد.»
سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی خوزستان با تأکید بر اینکه گروههای هنری معرفیشده از سوی استانها باید دارای مجوز اجرای برنامه از اداراتکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوط باشند اضافه کرد: «هزینه اسکان و پذیرائی گروههای هنری در مدت اجرای برنامه بر اساس برنامه زمانبندیشده برعهده استان خوزستان خواهد بود.»
او در ادامه توضیح داد: «مکان مورد نیاز در فضای باز برای برپایی سیاهچادرهای عشایری و پخت غذاهای سنتی استانهای عشایرنشین، به میزان حداکثر 25 مترمربع بهصورت رایگان برای هر استان درنظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه برای معرفی اقامتگاههای بومگردی استانها نیز، غرفههایی در داخل سالن به تعداد محدود) هر استان یک اقامتگاه بومگردی) بهصورت رایگان پیشبینی شده است.»
شجاعی یادآور شد: «به رستورانهای سنتی استانها برای عرضه غذاهای سنتی و همچنین به هتلهای معرفیشده از سوی اداراتکل استانها یک غرفه 9 متری اختصاص داده خواهد شد.»
او در ادامه به برگزاری کارگاههای آموزشی در دل هشتمین جشنواره ملی گل نرگس اشاره کرد و گفت: «در تاریخ 13 دیماه از ساعت 9 تا 12 کارگاهی با عنوان \"اتیکت مدرن در صنعت مهماننوازی\" برپا خواهد شد؛ ضمن اینکه در همین روز از ساعت 14 تا 17 نیز دورهای با عنوان \"بازاریابی در گردشگری\" تدریس میشود.»
سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی خوزستان افزود: «همچنین در تاریخ 14 دیماه نیز دو کارگاه برگزار میشود که بر اساس آن از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 17 به ترتیب دو دوره با عناوین \" گردشگری پایدار\" و \" زبان انگلیسی در گردشگری\" در محل جشنواره برپا خواهد شد.»
او در پایان ضمن دعوت از عموم هموطنان در سراسر کشور و شهروندان خوزستانی بهمنظور شرکت در این رویداد ملی که مرتبط با یکی از باشکوهترین نمادهای طبیعت (گل نرگس) است ابراز امیدواری کرد: «این جشنواره باعث نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی مردم منطقه شود.»
انتهای پیام/