تجاری‌سازی و بازاریابی موجب رونق صنایع‌دستی گلستان می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: «تجاری‌سازی و بازاریابی محصولات صنایع‌دستی از موضوعات مهم و اساسی برای رونق تولید و فروش صنایع‌دستی گلستان است که به جدیت توسط این اداره‌کل پیگیری می‌شود.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری سه‌شنبه 10 دی 98 در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان صنایع‌دستی استان گفت: «محصولات صنایع‌دستی در استان باکیفیت مناسبی در حال تولید است اما مسئله مهم در رونق تولید و فروش صنایع‌دستی گلستان تجاری‌سازی و بازاریابی در این حوزه است که به جد توسط این اداره‌کل پیگیری می‌شود.»

او خاطرنشان کرد: «در همه حوزه‌ها شاهد بازگشت به سنت‌ها هستیم و این بازگشت در حوزه صنایع‌دستی نیز رقم خواهد خورد که این فرصت خوبی برای هنرمندان صنایع‌دستی است تا از آن برای رونق این حوزه بهره‌مند شوند.»

سرپرست اداره‌کل گلستان اضافه کرد: «دایره بازاریابی محصولات صنایع‌دستی بسیار وسیع است، از بهره‌مندی از فضای مجازی تا جشنواره و نمایشگاه‌های مختلف که می‌بایست به‌صورت متوازن در همه حوزه‌ها اقدامات موردنیاز و متناسب صورت گیرد.»

او گفت: «در حوزه صنایع‌دستی باید از شبکه‌های مختلف بازاریابی و فروش با نگاه تجاری‌سازی محصولات استفاده کرد تا ارتباط با مشتری به سهولت و متناسب با نیاز او صورت گیرد.»

تجری تأکید کرد: «نقشه راهی برای تجاری‌سازی و برندسازی محصولات صنایع‌دستی استان تهیه شود تا با تبیین و تعریف نقش اداره‌کل میراث‌فرهنگی و نقش هنرمندان استان به توسعه در این حوزه دست‌یابیم.»

او تصریح کرد: «بحث آموزش بازاریابی صنایع‌دستی دارای اهمیت زیادی است و باید به سمتی حرکت کنیم که دوره‌های آموزشی بازاریابی و تجاری‌سازی محصولات بیش‌ازپیش و با استفاده از اساتید مجرب برگزار شود.»

مریم حاجی‌ابراهیمی معاون  صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گلستان نیز در این نشست گفت: «صنایع‌دستی درگذشته بازندگی روزمره مردم درگیر بوده است اما اکنون از نقش کاربردی در زندگی افراد خارج‌شده است و جنبه تزئینی پیداکرده و از اولویت زندگی خارج‌شده است.»

او خاطرنشان کرد: «برای توسعه و رونق صنایع‌دستی استان گلستان باید محصولات کاربردی شود.»

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان گفت: «اکنون 10 مرکز تخصصی و خلاق در سطح استان گلستان فعال است که در این مراکز سعی شده با طراحی و نمونه‌سازی‌های جدید، رفع ایرادات و افزایش کیفیت محصولات رونق فروش را در استان شاهد باشیم.»

او اضافه کرد: «تجاری‌سازی و برندسازی از الزامات صنایع‌دستی گلستان است که علاوه بر حفظ سنت و فرهنگ اصیل محصولات باید با برنامه‌ریزی، برگزاری نشست‌های تخصصی و تقویت استارت‌آپ‌ها این برندسازی و تجاری‌سازی محقق شود.»

در ابتدای این نشست هنرمندان  به بیان مسائل و مشکلات و همچنین پیشنهادهای خود برای ارتقا حوزه صنایع‌دستی گلستان پرداختند. بالابود قیمت مواد اولیه و افزایش قیمت تولید، ارتباط و تعامل با اتاق بازرگانی و سازمان صمت برای افزایش صادرات، فراهم آوردن حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی، همکاری اماکن گردشگری برای ایجاد غرفه‌های فروش محصولات صنایع‌دستی استان ازجمله مباحثی بود که توسط هنرمندان در این نشست مطرح شد.

این نشست سه‌شنبه 10 دی‌ماه 98 با حضور نمایندگانی از پارک علم و فناوری استان، اداره پست شهرستان گرگان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای و هنرمندان فعال صنایع‌دستی گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1398101144

برچسب‌ها