بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان مرکزی، علیرضا ایزدی مدیرکل این استان با اشاره به نقش ویژه بخش حملونقل در توسعه گردشگری منطقه اظهار کرد: «با هدف بالا بردن سطح آگاهی رانندگان درباره اصول رفتار با گردشگران و شناخت جاذبههای طبیعی، تاریخی، فرهنگی، معنوی و آشنا کردن آنان با مسیرهای گردشگری استان، آموزش نحوه برخورد با گردشگران، ویژه رانندگان تاکسی برگزار شد.»
او تصریح کرد: «در این دوره آموزشی رانندگان تاکسی تحت پوشش ادارهکل تاکسیرانی حضور داشتند در این آموزش آشنایی رانندگان با گردشگر و تأثیر حضور گردشگران در اقتصاد استان و همچنین چگونگی رفتار با گردشگر و مهارت ارتباطی و روشهای ارتباط کاری با گردشگر و درک گردشگر توضیح داده شد در ضمن به کلیه رانندگان بروشورهای جاذبههای گردشگری ارائه شد.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان مرکزی گفت: «این دوره آموزشی با همکاری واحد تاکسیرانی اراک و به همت موسسه آموزشی ساتراس در سالن همایشهای پارک علم و فناوری اراک برگزار شد.»
او تأکید کرد: «فارغ از مباحث اقتصادی، تاکسیرانی از مشاغل تأثیرگذار در ارتقای فرهنگ جامعه و کیفیت محیط محسوب میشود.»
ایزدی افزود: «کمترین نقشی که در این حوزه میتوان متصور شد این است که یک راننده تاکسی با حسن خلق و لحن مناسب بتواند حس و حال عمومی مسافران خود را اندکی بهبود بخشد. آراستگی اخلاقی و ظاهری درصورتیکه توسط اکثریت رانندگان تاکسی رعایت شود دیدگاه عمومی جامعه را به این شغل تغییر خواهد داد.»
انتهای پیام/