دکتر مونسان: برند ملی گردشگری باید مورد قبول همه اقشار جامعه باشد

جلسه شورای راهبری برند ملی گردشگری کشور، پیش از ظهر امروز شنبه 12 بهمن 98 با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن جلسات حوزه وزیر در این وزارتخانه برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا در این نشست که ولی تیموری معاون گردشگری کشور، مدیران و نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف، پژوهشگران و استادان دانشگاه، تعدادی از صاحب‌نظران حوزه گردشگری و فعالان بخش خصوصی این صنعت نیز حضور داشتند، مهم‌ترین موضوعات مرتبط با تدوین این سند از جمله تعیین لوگو و انتخاب شعار برای برند ملی گردشگری کشور در حضور دکتر مونسان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست که مربوط به فاز یک این پروژه است، موارد مربوط به تعیین هویت بصری و کلامی گردشگری ایران بررسی شد که در ابتدا نماینده شرکت نوآوران جلوه‌های سگال به تشریح روند تهیه این طرح پرداخت و با اشاره به بررسی‌های میدانی و دریافت پرسشنامه از گردشگران خارجی و مصاحبه با صاحب‌نظران از «سیمرغ»  به‌عنوان نماد این برند نام برد.

در ادامه تعدادی از مدیران دستگاه‌های دولتی و خصوصی و صاحب‌نظران به بیان نظرات خود پرداختند و موافقت خود را با انتخاب سیمرغ به‌عنوان لوگوی برند ملی گردشگری اعلام کردند؛ اما در باره شعار این برند که «ایران باشکوه» پیشنهاد شده است، نظرات مختلفی ارائه و مقرر شد این شعار بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و از نظرات عموم مردم و صاحب‌نظران بیش از پیش استفاده شود.

دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست با قدردانی از تلاش‌های معاونت گردشگری کشور برای تعیین برند ملی گردشگری گفت: «این برند بسیار حائز اهمیت است و جای آن در صنعت گردشگری کشور خالی بود.»

او افزود: «در کنار برند ملی گردشگری، معاونت گردشگری کشور اقدامات دیگری را نیز آغاز کرده که تهیه سند توسعه گردشگری یکی از مهمترین اقدامات است که جای تقدیر دارد و امیدواریم هرچه زودتر در صحن دولت نیز مطرح و تایید شود؛ در کنار آن سند اقدام ملی گردشگری نیز یکی دیگر از اقدامات ارزشمند معاونت گردشگری کشور به حساب می‌آید که تدوین و اجرایی شدن این سندهای مهم می‌تواند به توسعه و رونق هرچه بهتر گردشگری در کشور کمک کند.»

برند ملی گردشگری، بیانگرد هویت تاریخی و فرهنگی است

دکتر مونسان اضافه کرد: «موضوع برند موضوع بسیار سخت و پیچیده‌ای است مخصوصا این که وقتی موضوع مربوط به تاریخ و فرهنگ و هویت تاریخی کشور باشد و با حوزه گردشگری ارتباط مستقیمی داشته باشد.»

او افزود: «از روز اول که این موضوع مطرح شد تأکید من به معاونت گردشگری این بود که خروجی این طرح باید مورد قبول همه اقشار جامعه باشد. گزارشی که در این نشست ارائه شد از جامعیت برخوردار است؛ موضوع انتخاب سیمرغ به‌عنوان لوگو مورد تایید همه صاحب‌نظران در این نشست است اما درباره شعار همان طور که اعضای جلسه نیز نظر دادند باید بیشتر فکر کرد.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  ادامه داد: «پیشنهاد من این است در روز 23 بهمن و در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، طرح سیمرغ به‌عنوان لوگوی برند ملی گردشگری به بازدیدکنندگان معرفی شود و محلی برای ارائه پیشنهادهای افراد برای شعار این برند طراحی شود تا بازدیدکنندگان شعارهای پیشنهادی خود را درباره برند ملی گردشگری ارائه دهند.»

معرفی داشته‌های فرهنگی ایران با تعیین برند ملی گردشگری

او در ادامه گفت: «موضوع برند ملی گردشگری در حقیقت موضوعی است که مربوط به داشته‌های فرهنگی کشور است  و قرار است در این برند داشته‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی تاریخی کشور باید به خوبی معرفی شود و لوگو و شعار باید در نگاه اول بتواند این ظرفیت‌ها را به مخاطب ارائه کند.»

دکتر مونسان با بیان این که برند ملی گردشگری باید حرف تک تک ایرانی‌ها باشد، افزود: «این سند باید علاوه بر کمک به جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری به برندی برای هویت تاریخی و هویت فرهنگی ایران بزرگ تبدیل شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 139811124

برچسب‌ها