بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اردبیل، 10 بهمنماه 98، نادر فلاحی در جلسه با شرکتهای فناور فعال در حوزه گردشگری تصریح کرد: «کلیدواژههای معرفی استان در حوزه گردشگری، گردشگری زمستانی و ارزانترین مقصد گردشگری در کشور است و اردبیل در این دو حوزه در سطح کشور سرآمد است.»
او با اشاره به اینکه ماندگاری برف و فصل زمستان امتیازی برای گردشگری استان محسوب میشود، اظهار کرد: «لازم است جاذبهها در سطح گسترده بهویژه بستر شبکههای اجتماعی و دیجیتالی معرفی شود.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان متذکر شد: «گردشگری دنیا به سمت گردشگری دیجیتال حرکت میکند و اگر ما خواهان همراهی با قطار توسعه گردشگری هستیم باید با این روند همراه شویم.»
او با اشاره به حمایت از شرکتهای فناور در این خصوص اضافه کرد: «ضروری است گردشگری دیجیتالی استان را با استانداردهای جهانی در حوزه گردشگری انطباق دهیم.»
فلاحی متذکر شد: «معرفی جاذبههای گردشگری اردبیل و بازاریابی محصولات صنایعدستی یکی از اقداماتی است که میتوان در حوزه دیجیتال انجام داد که این موضوع نیازمند تولید محتواهای متناسب با استانداردهای بینالمللی است.»
به گفته او لازم است فعالان گردشگری دیجیتال در حوزه آموزشهای مستمر گردشگری نیز فعالیت داشته باشند.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان افزود: «از سویی گردشگری دیجیتال بهعنوان کسبوکاری است که میتواند با ایجاد ارزشافزوده مناسب یکی از شغلهای آینده دار در سطح اردبیل باشد.»
انتهای پیام/