به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مدیرکل این استان، امروز پنجشنبه ۱ اسفندماه ۹۸ اظهار داشت: «این نظارت با مشارکت دستگاههای نظارتی شامل تعزیرات، اداره کل میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، بهداشت، صنعت معدن تجارت، ستاد اقامه نماز به صورت گشت ویژه و مشترک از نمازخانه های بین راهی و واحدهای خدمات رسان انجام میشود که در این بازدیدها در صورت وجود نواقص، تذکرات لازم نسبت به رفع آن داده خواهد شد.»
ایزدی افزود: «دور اول بازدیدهای مشترک طی دو روز گذشته از محورهای مواصلاتی اراک- سلفچگان و اراک- بروجرد انجام پذیرفته است که در این دور از بازدیدها یک مورد تذکر و یک واحد پذیرایی بین راهی (مجتمع پذیرایی بین راهی دیدار) مورد تشویق قرار گرفتند.»
علیرضا ایزدی تصریح کرد: «این هیئت متشکل از کارشناسان خبره حقوقی، نمایندگان بخش خصوصی انجمنهای صنفی و کارشناسان گردشگری هستند که در ایام نوروز به صورت شبانه روزی فعالیت میکنند.»
او افزود: «در همین راستا، دستورالعملی برای نظارت بر کیفیت تأسیسات گردشگری به ادارات کل استانی و ستاد هماهنگی خدمات سفر ابلاغ شده است.»
مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری استان مرکزی گفت : «طبق برنامهریزی که از قبل صورت گرفته بود از سوی ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان مرکزی، به منظور رسیدگی به شکایات و کنترل خدمات تاسیسات گردشگری استان مانند هتلها، مسافرخانهها، دفاتر خدمات مسافرتی، رستورانهای سنتی و سایر مراکز پذیرایی، مراکز درمانی، مراکز اسکان وپایانه ها هیئت نظارتی ویژه نیز تشکیل شده است. »
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی خاطرنشان کرد: «مسافران نوروزی استان مرکزی میتوانند در صورت بروز هرگونه تخلف با شماره 08633121906 و یا با تلفن گویای 09629 تماس حاصل کنند و یا از طریق سامانه پیام کوتاه (میراث فرهنگی استان مرکزی 30005932002222)، با کارشناسان هیئت نظارتی مذکور ارتباط برقرار کنند.»
او گفت: «هیئت رسیدگی به شکایات گردشگران در ایام نوروز به صورت دائمی فعال است و در صورت تعدد شکایات جلسات قضایی مشکل تشکیل و رسیدگی میشود.»
انتهای پیام/