اقدامات پیشگیرانه و حفاظتی سعدآباد در دوران کرونا تشریح شد

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به‌تمامی روزه‌داران به تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در مجموعه سعدآباد پرداخت و بر ضرورت حفظ ارتباط با مخاطبان مجموعه در مقطع زمانی، اعمال محدودیت‌های وضع‌شده در شرایط حاکم بر فضای اجتماعی، بهداشتی کشور تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، کیا پارسا در این خصوص گفت: «از ساعات اولیه اعلام رسمی شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور و متعاقباً دستور تعطیلی سراسری اماکن فرهنگی، به‌منظور تعدیل نمودار رو به رشد این ویروس واگیردار، باوجود تمهیدات اندیشیده شده پذیرای گردشگران در این مجموعه نبودیم.»

او افزود: «مهم‌ترین و اولین اولویت ما عملیاتی کردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، مشتمل بر اماکن موزه‌ای و فرهنگی و نهایتا حفظ سلامتی کارمندان و کارکنان مجموعه است.»

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افزود: «پیش از صدور بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر اعمال ممنوعیت حضور بازدیدکنندگان از مجموعه، آگاهی‌رسانی و فراهم آوردن تمهیدات لازم برای دسترسی و تهیه بلیت بازدید از کاخ‌موزه‌های سعدآباد و اجتناب از حضور فیزیکی و لمس استندهای دیجیتال صدور بلیت در مبادی ورودی مجموعه و رجوع به اپلیکیشن‌های معتبر و مجاز اینترنتی صدور بلیت و طراحی و نصب بیش از ۵۰۰ پوستر هشداردهنده مبنی بر عدم لمس ویترین‌ها و فضای پیرامونی سالن‌های بازدید در موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها از جمله تدابیری بود که کمتر از 24 ساعت انجام شد.»

او ادامه داد: «در این میان ضرورت تدوین جدول زمان‌بندی به‌منظور ضدعفونی و گندزدایی مؤثر از ساختمان‌های اداری بناهای موزه‌ای محیط باغ‌موزه، فضاهای استراحتگاهی کارکنان خدمات و فضای سبز و مبادی ورودی سعدآباد، در دستور کار تمام مدیران مسئولان ذی‌ربط مجموعه قرار گرفت و از جمله تدابیر فوری و آنی بود که از روز 20 اسفند ۹۸ تاکنون ادامه داشته و در صورت ضرورت و بستگی به شرایط پیش رو ادامه خواهد یافت.»

پارسا ادامه داد: «در ایامی که مجموعه سعدآباد بازدید حضوری نداشت و کماکان نیز ندارد، تمام تلاشمان را معطوف به این مهم کردیم که با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌های رسانه‌ای و رسمی سعدآباد و با برنامه‌ریزی مدون، تولید محتوای غنی و جذاب و در قالب بسته‌های فرهنگی و معرفی آثار موزه‌ای در بستر وب‌سایت و گستره فضای Social Media، با تدوین تولید و بارگذاری بیش از ۲۵۰ بسته موزه محور در کمتر از دو ماه و با ماهیت بازدیدهای مجازی، اعم از معرفی هویت تاریخی، فرهنگی بناها و وجه‌تسمیه معماری بنای موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های سعدآباد، معرفی آثار موزه‌ای دیده نشده و یا کمتر دیده شده، نمایشگاه‌های مجازی و مقالات تخصصی، پژوهشی در قالب عکس، نوشتار، پوستر، کلیپ کوتاه، فیلم، پخش زنده و برخط در برنامه آپارت و صفحه مجازی و رسمی سعدآباد، پویایی و استمرار ارتباط دوسویه با مخاطبین و علاقه‌مندان این مجموعه ملی را حفظ کنیم.»

او گفت: «از آنجا که فضای رسانه‌ای این مجموعه ملی، گستره وسیعی از مخاطبین را چه در سطح کشور و چه خارج از کشور به خود اختصاص داده است، این مجموعه در ابتکاری مؤثر، جدای از تولیدات فرهنگی، وظیفه خود دانست که در راستای ارتقای اطلاعات عمومی، با تهیه، تولید و بازنشر بیش از 50 پیام هشداردهنده و مفید مراقبتی، بهداشتی و در قالب پوستر، فیلم و نوشتار، در اوج شیوع این بیماری، وظیفه خود را در قبال این طیف از جامعه و به نحوی مطلوب ادا کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399020916

برچسب‌ها