تسریع در ایجاد مجموعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری ابر شاهرود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خواستار سرعت بخشیدن به ایجاد مجموعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری ابر شاهرود شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی جمال روز سه‌شنبه 10 تیرماه در دیدار با سرمایه‌گذار بخش خصوصی منطقه نمونه گردشگری ابر، گفت: «ساخت مجموعه گردشگری در منطقه ابر از مطالبات مردمی است و سرمایه‌گذار باید برای اجرای این پروژه، تقویم اجرایی داشته باشد.»

او با تاکید بر اینکه موانع پیش روی سرمایه‎گذار بخش خصوصی برای ایجاد مجموعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری ابر مرتفع می‌شود، افزود: «این اداره‌کل موانع را برطرف می‌کند و سرمایه‌گذار نیز باید طبق برنامه زمان‌بدی پروژه را اجرا کند.»

جمال افزود: «همانطور که بخش دولتی قول حمایت از سرمایه‌گذار را می‌دهد، سرمایه‌گذاران هم باید امنیت خاطر در بخش دولتی ایجاد کنند و کار را به موقع انجام دهند.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اجرای این پروژه را در اشتغالزایی، توانمندسازی جامعه محلی و کمک به رونق اقتصادی منطقه موثر دانست.

مدیرعامل شرکت یادگار سبز و سرمایه‌گذار این پروژه نیز گفت: «مجموعه گردشگری منطقه نمونه گردشگری ابر شاهرود شامل بخش‌های اقامتی، ویلایی، بوم‌گردی، تفریحی و ... خواهد بود.»

محمدعلی عرفان‌منش افزود: «مشکل آب و معارضین محلی رفع شده به طوری که مجوز آب اخذ شده و ١٩٠ هکتار زمین برای اجرای این طرح معارض ندارند.»

او گفت: «سه میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان تاکنون در منطقه و برای اجرای این پروژه هزینه شده و ادامه اجرای پروژه نیاز به تامین منابع و ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذار دارد.»

منطقه ابر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود استان سمنان قرار دارد و یکی از معروف‌ترین مناطق دیدنی استان سمنان محسوب می‌شود. ارتفاعات این منطقه که به نام جنگل‌های ابر معروف است، به شکل چمنزار بوده و مراتع آن دارای درخت است و در پایین‌دست آن نیز جنگل با گونه‌های متنوع دیده می‌شود. جنگل ابر به دلیل قرار داشتن در ردیف جنگل‌های هیرکانی ایران به ثبت جهانی رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399041032

برچسب‌ها