استفاده از ظرفیت‌های جنوب چین در معرفی، فروش و صادرات صنایع‌دستی ایرانی

معاون صنایع‌ستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در دیدار با سرکنسول جدید ایران در استان گوانگ‌ژو چین گفت: «برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌­های موجود در جنوب چین مانند استان گوانجو و شهر شنزن با هدف معرفی، بازاریابی، صادرات و فروش صنایع‌دستی ایران از اقدامات مؤثر در حوزه عرضه صنایع‌دستی ایران است.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری  و صنایع‌دستی، پویا محمودیان، سه‌شنبه 25 شهریور99 در نشست با حسین درویشی سرکنسول جدید ایران در استان گوانگ‌ژو چین و مریم السادات سمیعانی‌فرد دبیر اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین گفت: «باتوجه به جایگاه صنایع‌دستی ایران در دنیا و علاقه و استقبال مردم چین از خرید صنایع‌دستی فاخر ایرانی، استفاده از بازار چین در قالب شرکت در نمایشگاه‌ها، عرضه در فروشگاه‌ها از طریق صادرات چمدانی و رسمی و همچنین ایجاد زیرساخت‌­های لازم برای فروش آنلاین صنایع‌دستی ایران به چین می­تواند نقش بسزایی در ارزآوری این حوزه ایفا کند.»

او همچنین به نقش ایران در کشورهای حوزه راه ابریشم و تأثیرگذاری در پروژه «یک کمربند – یک راه»  اشاره کرد و ادامه داد: «باتوجه به قدرت صنایع‌دستی ایران، ترسیم یک مدل همکاری هوشمند می­تواند ضریب نفوذ صنایع‌دستی ایران در بازارهای چین را بیش از پیش کند.»

در این نشست هم چنین درویشی سرکنسول ایران در استان گوانگ‌ژو چین نیز ضمن تشریح وضعیت اقتصادی جنوب چین و جایگاه بازرگانی این استان و جایگاه علمی و فناوری شنژن با استقبال از هرگونه همکاری با معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و همچنین سرکنسولگری ایران در گوانگ‌ژو  گفت: «از تمام امکانات برای معرفی صنایع‌دستی ایران و کمک به تجارت این هنر صنعت استفاده خواهیم کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر 139906267

برچسب‌ها