بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد، محمدرضا دهقان مهرجردی روز یکشنبه 20 مهرماه، افزود: «این کارگاهها با هدف افزایش سطح آگاهی، توانمندسازی و بهروزرسانی دانش شاغلان صنایعدستی بهمنظور رشد، بهبود کسبوکار هنرمندان و صنعتگران هنرهای سنتی و صنایعدستی برگزار شد.»
او عنوان کرد: «۲۴۷ نفر از صنعتگران شاغل از رشتههای مختلف صنایعدستی در این دورهها شرکت کردند که در پایان برای آنها گواهی حضور در دوره صادر شد.»
معاون صنایعدستی یزد با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، این دورهها بیشتر به صورت غیرحضوری و یا به صورت محدود با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی، برگزار شده است، افزود: «ظرفیتهای تجاری و اقتصادی پساکرونا، روشهای نوین بازاریابی در عصر کرونا، استاندارد کارگاه و مواد اولیه، طراحی محصول ویژه زیلوبافی و استراتژی بازاریابی در کسبوکارهای آنلاین از جمله عناوین دورههای آموزشی بوده است.»
او اظهار کرد:« صنایعدستی ظرفیت لازم برای ایجاد اشتغال، بازار کار و پویا کردن اقتصاد جامعه را دارد اما نبود اطلاعات کافی و عدم آگاهی از روشهای نوین کارآفرینی مانعی بزرگ بر سر راه هنرمندان است.»
دهقان مهرجردی عنوان کرد: «پس از کارآفرینی و ایجاد اشتغال و تولید پایدار، مقوله بازاریابی و فروش محصولات صنایعدستی از اهمیت ویژهای برخوردار است و تحقق این امر بدون آموزش و یادگیری در این حوزه امکانپذیر نخواهد بود.»
او اظهار امیدواری کرد: «با تشکیل این دورهها و انجام آموزشهای لازم برای شاغلان صنایعدستی، شاهد رشد بیش از پیش در حوزه تولید، کارآفرینی، بازاریابی و فروش محصولات صنایعدستی باشیم.»
انتهای پیام/