بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان غربی، جلیل جباری روز دوم آذرماه در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به اینکه امروزه استفاده از فناوری برای بازاریابی و فروش محصولات صنایعدستی نقش مهمی دارد، اظهار کرد: «شیوع کرونا فرصتی را به وجود آورده است تا از ظرفیت فضای مجازی و فناوریهای نوین بیشتر استفاده شود.»
او افزود: «راهاندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق، برگزاری رویدادهای شتاب در سه حوزه صنایعدستی، گردشگری و میراثفرهنگی، استفاده از فناوریهای نوین برای معرفی جاذبههای گردشگری استان و استفاده از تکنولوژیهای جدید برای بستهبندی صنایعدستی از جمله محورهایی است که میتوان با پارک علم و فناوری همکاری کرد.»
او یادآور شد: «برندسازی در ارومیه و استان نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که نیاز به همکاری بیشتر دارد، یک گردشگری با شنیدن نام ارومیه باید تصویری از این شهر در ذهنش شکل بگیرد، چنانچه در بسیاری از کشورها و شهرها یک نماد را برای معرفی بیشتر داشتههای فرهنگی و گردشگری محل زندگیشان انتخاب کردهاند.»
علیمحمد نیکبخت رئیس پارک علم و فناوری نیز در این دیدار با بیان اینکه نبود بستهبندی مناسب برای تولیدات کشاورزی، صنایعدستی و فرهنگی استان از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم، گفت: «برای فروش یک محصول توجه به بستهبندی آن از اهمیت خاصی برخوردار است که متأسفانه این ضعف در بسیاری از تولیدات استانی وجود دارد.»
او عنوان کرد: «بیشک استفاده از فناوریهای نوین در همه زمینهها به ویژه توسعه گردشگری تأثیرگذار خواهد بود، خوشبختانه این ظرفیت در بین شرکتهای دانشبنیان استان برای کمک به تسریع این روند وجود دارد.»
انتهای پیام/