بهگزارش میراثآریا بهنقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، محمد قاسمی روز یکشنبه 7 دیماه با بیان این خبر، گفت: «یکی از برنامههای اصلی این دفتر در زمان شیوع ویروس کرونا، ارتقای کمی و کیفی اقلام تبلیغاتی بهویژه در حوزه ویدئو و عکس برای استفاده مؤثر و اثربخش در دوران پساکرونا بوده است.»
او افزود: «با توجه به اهمیت محصولات ویدئویی و عکسهای تبلیغاتی گردشگری بهعنوان یکی از تأثیرگذارترین ابزار بازاریابی برای ایجاد و بهبود تصاویر مقاصد گردشگری و بر اساس نتایج حاصله از ارزیابی و آسیبشناسی اقلام تبلیغاتی تولید شده در استانهای مختلف کشور، بر آن شدیم تا "راهنمای تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری" و "راهنمای تولید عکسهای تبلیغاتی گردشگری" را با هدف آشنایی هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان ادارات کل استانی با ویژگیها و شاخصههای مختلف نمونههای برتر این قبیل اقلام تبلیغاتی در کشورهای پیشرو تدوین و برای اجرا ابلاغ کنیم.»
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خاطرنشان کرد: «دو ضابطه مورد اشاره دارای ماهیت اجرایی بوده و به صورت گام به گام تنظیم شده است و انتظار میرود در صورت بهکارگیری دقیق آنها توسط کارشناسان ذیربط ستادی و استانی در آیندهای نزدیک شاهد ارتقای کیفیت این بخش مهم از اقلام تبلیغاتی باشیم.»
او ادامه داد: «اصول و توصیههای این راهنماها مشخصا به جنبههای تکنیکی همچون دارا بودن استراتژی مشخص، برخورداری از سناريوی قدرتمند، استفاده از تنوع نماها، خلاقيت در تدوين و کادربندی، بهبود و اصلاح نور و رنگ و رعایت نكات لازم در بهكارگيری نريشن، زيرنويس، موسيقی و اصوات طبيعی میپردازد.»
قاسمی اظهار کرد: «علاوه بر جنبههای تکنیکی، ابعاد محتوایی موضوع، نظیر حضور افراد تأثيرگذار در آثار تولیدی، نمايش گردشگری تجربهمحور، توجه کافی و مناسب به غنای فرهنگی و تاريخی كشور و تأکید ویژه بر تنوع كمنظير آداب و سنن و رسوم مردمان نیز مد نظر قرار گرفته است.»
او یادآور شد: «از این پس رعایت مفاد و اصول این دو راهنما بهعنوان معیار اصلی ارزیابی عملکرد استانها در حوزه تولید محصولات ویدئویی و عکسهای تبلیغاتی گردشگری در نظر گرفته خواهند شد، لذا از این حیث رعایت آنها مهم و لازمالاجرا است.»
انتهای پیام/