خدمات میز خدمت الکترونیک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشریح شد

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اعلام راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک و انتشار مجلد معرفی سامانه‌ها، وب‌سایت‌ها و اپليكيشن‌های وزارتخانه به تشريح نحوه اطلاع‌رسانی در زمینه نحوه ارائه خدمات این وزارتخانه پرداخت.

به‌گزارش میراث‌آریا، علیرضا طالبی امروز شنبه 9 اسفند 99 با اعلام این خبر  افزود: «در راستای بهبود نحوه ارائه خدمات مصوب این وزارتخانه به ذی‌نفعان، پس از شناسایی خدمات پرکاربرد، اقدامات لازم به‌منظور تدوین فرآیندهای مربوطه، اصلاح فرآیندهای جاری و الکترونیکی کردن فرآیندهای مربوط به خدمات پرکاربرد انجام شد.»

او اضافه کرد: «به‌منظور ارائه اطلاعات لازم درخصوص خدمات مذکور مبنی بر مدارک مورد نیاز، فرآیندهای کاری، روش درخواست خدمت و دسترسی آسان به سامانه‌های مرتبط، میز خدمت الکترونیک وزارتخانه با آدرس https://eservices.mcth.ir راه‌اندازی شده ‌است.»

طالبی ادامه داد: «تا اسفند سال 1399 مجموعا 17 زیرخدمت پرکاربرد وزارتخانه از طریق میز خدمت الکترونیک وزارتخانه در دسترس متقاضیان قرار دارد که صدور پروانه بهره‌برداری تاسیسات گردشگری، تمدید پروانه بهره‌برداری تاسیسات گردشگری، صدور معرفی‌نامه برای دفتر خدمات مسافرتی گردشگری به سایر دستگاه‌ها، تأیید درخواست  گشت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، صدور یا تمدید کارت راهنمایان گشت، صدور و تمدید جواز تاسیس کارگاه صنایع‌دستی، فروش بلیت اماکن فرهنگی‌تاریخی، ارائه مدرک جامع دوره‌های تخصصی گردشگری و ... از مهمترین زیرخدمت‌های این وزارتخانه است.»

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، خاطرنشان کرد: «مجلد "معرفی سامانه‌ها، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های وزارتخانه" نیز با هدف معرفی سامانه‌های ارائه‌دهنده خدمات و سامانه‌های داخلی وزارتخانه در اسفند سال جاری منتشر شده ‌است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399120932

برچسب‌ها