بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کردستان، آرمان وطندوست روز 1 فروردین ماه 1400 در این خصوص گفت: «این تعداد راهنما علاوه بر راهنمایان شاغل و ثابت اداره کل میراثفرهنگی استان بوده که تمامی آنها مسلط به یک یا دو زبان خارجی هستند.»
وطندوست ارائه خدمات راهنمایی صحیح و اصولی به مسافران و گردشگران نوروزی را یکی از مهمترین روشهای جذب و ماندگاری مسافران در استان برشمرد و افزود: «راهنمایان مستقر در موزهها و مراکز تاریخی استان علاوه بر مدرک تخصصی دارای کارت راهنمایان نیز بوده و آماده ارائه خدمات راهنمایی به مسافران نوروزی هستند.»
معاون گردشگری و سرمایهگذاری استان به مشکلات این قشر توانمند و تاثیرگذار در صنعت گردشگری اشاره و عنوان کرد: «این معاونت، برنامهریزیهای لازم را برای پیگیری و رفع مشکلات راهنمایان را در سال 1400 در دستور کار دارد.»
او با اشاره به لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی توسط راهنمایان در ارائه خدمات راهنمایی به مسافران گفت: «پوشش و لباس محلی زیبا و کم نظیر راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی کردستان همواره مورد توجه گردشگران ورودی به استان بوده و امسال نیز بر رعایت این موضوع تاکید شده است.»
انتهای پیام/