بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان البرز، فریدون محمدی روز یکشنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر، اظهار کرد: «با حضور جمعی از هنرمندان، فعالان، کارشناسان مربوطه و به همت سرپرست معاونت صنایعدستی نشستی در مورد بررسی راهکارهای افزایش فروش محصولات تولیدی برگزار شد.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی البرز با اشاره به کمبودها و موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان بیان کرد: «شناسایی نقاط قوت و ضعف، ارزیابی مهارتها، تغییر نگرش هنرمند، ارزشگذاری هنری، افزایش نظارتها و حمایت از تولیدات کارگاهی و انفرادی در حوزه صنایعدستی از جمله موارد مطروح شده در جلسه بود.»
او در ادامه عنوان کرد: «بدون شک ریشهیابی و رفع اصولی موانع فروش و بازاریابی جز با فرهنگسازی، خلاقیت و نوآوری در حوزه بستهبندی و نحوه ارائه آثار تولیدی به اقتضای زمان امکانپذیر نیست.»
محمدی گفت: «عرضه محصولات صنایعدستی و هنرهای سنتی نفیس و ارزشمند ایرانی که نمایانگر هویت، پیشینه، قدمت، اصالت و اعتبار تاریخی کهن این مرز و بوم در بستهبندی شکیل و جذاب با ایجاد پیوند و همکاری میان هنرمند، سرمایهگذار بخش خصوصی و ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به عنوان نهاد متولی از جمله اصلیترین راهکارهای پیشرو است.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی البرز با اشاره به فرآیند تولید آثار هنری افزود: «بستهبندی مناسب و درخور آثار هنری علاوه بر حفاظت از آن بر ارزش و جذابیت بصری محصول اضافه کرده و موجب افزایش فروش میشود. در این میان درک هنرمند از لزوم بستهبندی و درج برند بر اهمیت تاریخی و فرهنگی هنر ایرانی میافزاید.»
او تصریح کرد: «اطلاعرسانی، تعامل با بخش خصوصی، برگزاری دورههای آموزشی کوتاه مدت کارآفرینی و انتشار فراخوان همکاری در این بخش از دیگر راهکارهای برون رفت از معضل فروش و توسعه بازار محسوب میشود.»
انتهای پیام/