بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد، هما خورشیدی روز شنبه 12 تیرماه ۱۴۰۰ در اولین نشست تخصصی کمیته فنی کسبوکارهای گردشگری در فضای مجازی اظهار کرد: «با توجه به توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری و ضرورت ساماندهی و توجه به کسبوکارهای گردشگری در فضای مجازی و حوزه الکترونیک خصوصاً طی یک سال گذشته که به دلیل شیوع بیماری کرونا اینگونه فعالیتها در اولویت قرار گرفته، بسیاری از کسبوکارها برای اطلاعرسانی یا بازاریابی به سمت فعالیتهای رایج در بستر الکترونیک و فضای مجازی روی آوردهاند.»
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد ادامه داد: «گواهینامه حرفهای کسبوکارهای گردشگری در فضای مجازی مختص فعالیتهای الکترونیکی اطلاعرسانی، بازاریابی، فروش و استارتآپهای خدمات گردشگری بوده که شیوهنامه صدور آن توسط وزارت میراثفرهنگی گردشگری و صنایعدستی و در راستای اجرای وظایف قانونی و تکالیف حاکمیتی در امر گردشگری تدوین شده است.»
او تصریح کرد: «اشخاصی که قبلاً در چارچوب آئیننامهها و مقررات وزارت میراث فرهنگی، برای فعالیت در حوزه گردشگری مجوزی دریافت کرده باشند، صرفاً میتوانند در چارچوب مجوز خود فعالیت کنند و نیازی به اخذ گواهینامه حرفهای جهت فعالیت در فضای مجازی ندارند، ولی چنانچه تمایل داشته باشند خارج از موضوع مجوز خود اقدام به فعالیت کنند، باید نسبت به اخذ گواهینامه تخصصی اقدام کنند.»
خورشیدی با اشاره به اینکه دارندگان گواهینامه حرفهای کسبوکارهای گردشگری در فضای مجازی مجاز به اجرای تور نیستند، افزود: «چنانچه بخشی از فعالیت آنها در این حوزه باشد، باید مطابق آئیننامه مصوب ۱۳۸۰ نسبت به اخذ مجوز بند ب دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اقدام کنند.»
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد یادآور شد: «با توجه به تنوع محصولات گردشگری و شیوههای ابتکاری در معرفی و ارائه خدمات گردشگری، از ایدههای ابتکاری و خلاقانه با رویکرد نوآورانه در صنعت گردشگری استقبال شده و شاخصه تمایز طرح و خلاقیت در نوع فعالیت، عدم کپیبرداری و تکراری بودن ایده کسبوکار از برای متقاضیان خواهد بود.»
در این جلسه دو شرکت متقاضی به تشریح و بیان ایده و نحوه فعالیت خود پرداختند تا در صورت احراز شرایط و خلاقیت و نوآوری در نوع کسبوکار نسبت به صدور گواهینامه حرفهای کسبوکارهای گردشگری در فضای مجازی اقدام شود.
انتهای پیام/