بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گلستان، یاسر قندهاری روز چهارشنبه 23 تیرماه 1400 بابیان این مطلب گفت: «این نشست هماندیشی با حضور نمایندگان استانداری گلستان، ادارهکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، شهرداری گرگان، صاحبنظران و فعالان گردشگری استان باهدف تعیین شعار بازتابدهنده ظرفیتها و پتانسیلهای گردشگری استان در راستای معرفی و تبلیغات و برندسازی در این حوزه برگزار شد.»
معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: «بروز سیل و همچنین شیوع کرونا در چند سال اخیر صدمات بسیاری را به حوزه گردشگری استان گلستان وارد کرده است و نیاز داریم با همکاری و تعامل همه فعالان این حوزه و با برنامهریزی مناسب از تمام ظرفیتهای موجود استان برای تسریع رشد گردشگری استان در دوران پساکرونا بهرهمند شویم.»
او تأکید کرد: «با توجه به اهمیت بحث بازاریابی و تبلیغات در حوزه جذب گردشگران داخلی و خارجی، تعیین شعار و برند برای گردشگری استان در راستای تقویت پتانسیلهای موجود، جذب گردشگران، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار حائز اهمیت خواهد بود.»
قندهاری اضافه کرد: «ازاینرو معاونت گردشگری استان تصمیم گرفت تا تعیین شعار و برند گردشگری استان را با دستگاههای اجرایی مرتبط و جمعی از صاحبنظران و فعالان حوزه گردشگری استان مطرح و پیشنهادها و نظرات را برای انتخاب شعاری جامع همه ظرفیتهای گلستان، دریافت کند.»
او بیان کرد: «در این راستا جلسات مستمری با حضور فعالان و صاحبنظران، علاقهمندان و اساتید دانشگاه در حوزه گردشگری برگزار میشود تا با همفکری به جمعبندی در شان استان برسیم و در ادامه با استفاده از خرد جمعی برای اجرا و تحقق آن شعار برنامهریزیهای لازم صورت گیرد.»
معاون گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه تمام علاقهمندان، صاحبنظران و دلسوزان گردشگری میتوانند نظرات و پیشنهادهای خود را در راستای انتخاب شعار گردشگری استان با این معاونت مطرح کنند، گفت: «انتخاب این شعار باید علاوه بر برخورداری از معنایی متناسب، تصویری ذهنی از گردشگری استان گلستان در مرحله نخست در سطح ملی و در مرحله بعدی در سطح بینالمللی ارائه کند و در حوزه اجرا و پیادهسازی ملموس باشد.»
بهرهمندی از ظرفیتهای اقوام، تنوع اقلیم، جنگلهای هیرکانی، پارکهای جنگلی، آبشارها، مراتع، جنگلها، بیابان، تالابها، گلفشانها، سواحل و... بهعنوان شاخص در شعار گردشگری استان، استفاده از ظرفیتهای شاخص میراثفرهنگی و صنایعدستی در انتخاب شعار، برندسازی مطابق با شاخصترین ویژگیهای تمام استان، تشکیل کارگروه کارشناسی برای شناسایی ظرفیتهای هر حوزه از گردشگری در استان برای انتخاب بهترین شعار، تعیین برنامهای استراتژیک و جامع برای گردشگری استان، اجرای زیرساختهای لازم برای بهرهمندی پایدار از شعار گردشگری، از اهم مواردی بود که توسط افراد حاضر در نشست مطرح شد.
انتهای پیام/