تشکیل کارگروه‌های تخصصی گردشگری اتاق فکر در استان مرکزی

معاون گردشگری استان مرکزی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در اتاق فکر گردشگری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی سید حسن حسینی امروز ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰ با اشاره به دومین جلسه رسمی اتاق فکر گردشگری استان مرکزی بیان کرد: «برای سامان‌دهی کارگروه‌های مورد نیاز برای ارتقای جایگاه گردشگری استان و تغییرات و اصلاحات اساسی برای مشارکت تمام فعالان صنعت گردشگری در اتاق فکر گردشگری این جلسه تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شد.» 

حسینی از تشکیل کارگروه‌های اتاق فکر گردشگری با هماهنگی معاونت گردشگری استان خبر داد و گفت: «این کارگروه‌ها با در نظر گرفتن موقعیت و ظرفیت‌های استان مصوب و انتخاب شدند.» 

معاون گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: «بر این اساس چگونگی چشم انداز، ماموریت و اهداف ترسیم یک برند گردشگری در راستای توسعه گردشگری بررسی شد.» 

او با اشاره به لیست کارگروه‌های منتخب اتاق فکر گردشگری استان عنوان کرد: «این کارگروه‌ها شامل کارگروه برندینگ و تولید محتوا، اکوتوریسم و گردشگری پایدار، گردشگری صنعتی و تجاری، گردشگری سلامت و کارگروه گردشگری فرهنگی (شامل شاخه‌های: مشاهیر و مفاخر، موسیقی، روادید و آئین‌ها) است.» 

حسینی به موقعیت مناسب جغرافیایی و ظرفیت‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: «برای جذب بیشتر گردشگر و رونق بخشیدن به صنعت توریسم این منطقه، اجرای برند شهری در استان مرکزی لازم و ضروری است.» 

معاون گردشگری استان مرکزی با تاکید بر اینکه برندسازی شهری برای ایجاد مزیت‌های رقابتی پایدار، به یاد ماندنی و ذهنیت ساز طراحی و اجرا می‌شود و گردشگران با دیدن ویژگی‌ها و جذابیت‌های یک برند خاص شهری، دوباره آن شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، افزود: «در دنیای رقابتی امروز شهرها در عرصه‌های مختلف سعی دارند از یکدیگر پیشی بگیرند به همین دلیل برند آفرینی و بازاریابی برای مقاصد گردشگری بیشتر رواج یافته و برند شهری برگ برنده یک شهر در رقابت‌های اقتصادی، اجتماعی و توسعه گردشگری محسوب می‌شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400092072649

برچسب‌ها