بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در این نشست که امروز دوشنبه 20 دی 1400 در سالن جلسات کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد، جمعی از شرکتکنندگان در این دوره از نمایشگاه فیتور حضور داشتند و به گفتوگو و تبادل نظر در خصوص نحوه حضور و ویژگیهای پاویون کشورمان در نمایشگاه پرداختند.
محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این نشست، از نمایشگاه بینالمللی گردشگری فیتور بهعنوان فرصتی مغتنم برای نمایش توانمندیهای خدادادی و استعدادهای کشورمان یاد کرد و گفت: «در نمایشگاههای پیشین داخلی و خارجی ایران حضور قدرتمندانهای داشت و توانست تاریخ و تمدن و زیباییهای خود را به رخ دیگر کشورها بکشد. اما پاندمی کرونا در دو سال اخیر موجب شد تا صنعت گردشگری کشورمان از نعمت گردشگر و علاقهمندان به سفر بیبهره بماند. همچنین باعث شد تا مشاغل زیر مجموعه این صنعت دچار خسارت و زیان شوند.»
او افزود: «با توجه به زیانهایی که در این مدت متوجه صنعت گردشگری شده است، بهرهگیری از ظرفیتهای نمایشگاهها به ویژه نمایشگاه فیتور اسپانیا برای دوران پسا کرونا بیش از پیش ضرورت دارد. خوشبختانه با نگاه ویژه وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و تمهیدات خوبی که از سوی معاونت گردشگری اندیشیده شده، حضور با شکوه، قدرتمند و گسترده در نمایشگاه فیتور 2022 خواهیم داشت.»
صوفی به اقدامات کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در راستای برگزاری هرچه بهتر و با کیفیتتر پاویون ایران در این دوره از نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: «کانون با جدیت وارد عمل شد و تدابیری اندیشید تا با برگزاری جلسات متعدد و تلاش شبانهروزی دستاندرکاران، حضوری پویا، پرنشاط و درخور شأن نام جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد. از این رو باید به پاویون ایران نگاهی با رویکرد مجموعه محور با یک هدف واحد که آن هم معرفی شایسته ظرفیتهای گردشگری و تاریخ و تمدن کهن کشورمان است، داشته باشیم.»
او در خصوص غرفهآرایی و استفاده از نمادهای معماری اصیل ایرانی در طراحی پاویون ایران در نمایشگاه فیتور 2022 گفت: «در این طراحی از افکار متفاوت و متنوع بهره بردیم تا غرفهای زیبا و جذاب برای مخاطبان تخصصی و بازدیدکنندگان عمومی ساخته و اجرا شود.»
120 متر مربع فضای پاویون ایران
هادی سجادی راد مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در این نشست گزارشی از تعداد بازدیدکنندگان تخصصی و عمومی، پوشش خبری و برگزاری نشستهای تجاری در دورههای پیشین و اهمیت حضور در این دوره از نمایشگاه فیتور ارائه کرد و گفت: «در زمان محدودی که برای جانماییها، طراحی و ساخت سازه پاویون ایران داشتیم، با همکاری سفارت ایران در اسپانیا توانستیم مساحتی به ابعاد 120 متر مربع و به شکل جزیرهای را در سالن اروپا به کشورمان اختصاص دهیم.»
او با اشاره به حضور 14 نماینده صنعت گردشگری کشورمان در این دوره از نمایشگاه، اظهار کرد: «در نمایشگاه فیتور 2022 سعی داریم با فاصله گرفتن از رویکردهای تکراری، نوآورانهتر عمل کرده و تصویری شایسته و شفاف را از کشورمان به نمایش بگذاریم. در این راستا در طراحی غرفه از تکنیک قرینگی، سرستونهای دوره هخامنشی و صفوی و همچنین گنبد و آرکهایی که معرف معماری اصیل ایرانی هستند استفاده کردیم.»
خاوری معاون دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: «نمایشگاه فیتور در سال 98 توانست 10 هزار شرکت را با هدف ایجاد تعاملات جدید و رونق گردشگری از سراسر دنیا گرد هم بیاورد.»
او افزود: «اهمیت حضور در نمایشگاه امسال دو چندان است. بنابراین باید این فرصت کوتاه را مغتنم شمرده و نهایت بهرهبرداری را از آن داشته باشیم چرا که حضور قدرتمند ایران تضمین ارتباطات آینده خواهد بود و دوباره نام کشورمان را بهعنوان مقصد گردشگری جهان در ذهنها روشن خواهد کرد.»
در ادامه این نشست هماندیشی حضور ایران در نمایشگاه بینالمللی گردشگری فیتور اسپانیا، شرکت کنندگان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مراسم قرعهکشی غرفهها نیز برگزار شد.
پاویون ایران شامل 14 غرفه، چایخانه عمومی، بخش ویژه میهمانان، سالن ایرانی مزین به فرش دستباف هنرمندان کشورمان خواهد بود.
بر اساس هماهنگیهای انجام شده با همکاری شبکه ایران پرس، اطلاعرسانی شایستهای از برپایی پاویون ایران و اجرای برنامههای متنوع غرفهها بهمنظور ارائه بستههای گردشگری و معرفی توانمندیها و ظرفیتهای بیشمار کشورمان در حوزه گردشگری از طریق پخش زنده تلویزیونی انجام خواهد شد.
انتهای پیام/