به گزارش میراث آریا، شرکت "تسلا" سرانجام در ژوئیه سال ۲۰۲۱، نسخه بتای ۹ سیستم کامل خودران(FSD) خود را عرضه کرد، اگرچه در آن زمان به رانندگان هشدار داد که این نرم افزار ممکن است در بدترین زمان، اشتباه انجام دهد.
در عین حال، "ایلان ماسک" مدیرعامل این شرکت در توئیتی درباره آنچه در آینده برای سیستم کاملا خودران به ارمغان خواهد آورد، اظهار داشت که ویژگی "تسلا ویژن" به زودی چراغهای راهنما در خودروهای دیگر، چراغهای خطر، چراغهای پلیس و آمبولانس و همچنین حرکات دست را تشخیص خواهد داد.
سپس در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، "ماسک" در توییتر اعلام کرد که میخواهد نسخه گستردهتری از FSD را قبل از پایان ماه معرفی کند. با این حال، با توجه به اینکه سیستمهای خودران تسلا تحت یک بررسی رسمی توسط دولت ایالات متحده در آن زمان قرار داشت و چندین حادثه مربوط به آنها ثبت شده بود، برخی این حرکت "ماسک" را نگران کننده میدانستند.
اکنون به نظر میرسد که این نگرانی از بین رفته است، زیرا "راس گربر" سهامدار تسلا در توییتر اعلام کرد که اکنون بیش از یک سال پس از راه اندازی برنامه "FSD Beta" هیچ حادثهای رخ نداده است و "ماسک" به سرعت این گفته را تایید کرد.
"گربر" در توییتر نوشت: محض یادآوری. از زمان راهاندازی نسخه بتای FSD هیچ حادثه یا آسیبی رخ نداده است. نه حتی یکی. هیچی. در این مدت ۲۰ هزار نفر در جادهها در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادهاند.
این توییت و تایید آن توسط "ماسک" به این معنی است که "ماسک" و "گربر" هر دو انکار میکنند که FSD Beta مسئول یک تصادف گزارش شده توسط یک مالک تسلا مدل Y در ماه گذشته بوده است. در حالی که راننده آن شاکی است که این سیستم موجب تصادف شده است، اما چنین چیزی از سوی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا تایید نشد.
اگر مقصر این تصادف واقعا سیستم خودران تسلا نباشد، به این معنی است که "تسلا" در میلیونها کیلومتری که خودروهایش با نسخه بتا پیمودهاند، هیچ تصادفی نکرده است. این یک نقطه عطف واقعاً چشمگیر است، زیرا سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا میگوید از نظر آماری حداقل در هر ۵۰۰ هزار مایل، یک تصادف برای رانندگان عادی رخ میدهد.
اکنون آیا بالاخره میتوانیم آیندهای با خودروهای بدون راننده داشته باشیم که همه منتظرش بودیم؟ همه چیز به این بستگی دارد که حرکات بعدی "تسلا" و البته رقبایش در این حوزه چه خواهد بود.
انتهای پیام/