کارگاه آموزشی اهمیت گردشگری موضوعی برگزار شد/ موضوعات منبعی برای ایجاد تمایز مقاصد گردشگری

امروز شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ در روز اول پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، کارگاه آموزشی اهمیت گردشگری موضوعی برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تهران، در این کارگاه طه حیدرپور و سمیرا صارمیان کارشناسان‌ارشد مدیریت جهانگردی تأکید کردند که پیش از این کیفیت خدمات، شیوه اصلی ایجاد تمایز بین محصولات گردشگری بود اما امروزه گردشگران به‌دنبال کسب تجربه هستند. ارائه تجربه متناسب با نیازهای مشتریان برای رقابت‌پذیری و تمایز از رقبا ضروری است. درواقع مدیران مقصد و فعالان بخش خصوصی گردشگری، ویژگی‌های کلیدی و مشخصات منحصربه‌فرد مقصد را برجسته کرده و به یک دارایی یا فعالیت گردشگری، شخصیت و هویت می‌بخشند. 

در این کارگاه آموزشی عنوان شد که موضوعات به‌عنوان یک مفهوم بازاریابی، روشی برای موقعیت‌یابی و شناسایی یک محصول گردشگری، مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند یکی از عوامل منسجم‌کننده در حوزه برنامه‌ریزی و بازاریابی گردشگری باشند. از سوی دیگر موجب به‌کارگیری برنامه‌ریزی پایین به بالا، مشارکت همه ذی‌نفعان، درنظرگرفتن دغدغه‌ها و ملاحظات جامعه محلی است که به‌نحو دقیق‌تری پایداری گردشگری را تضمین می‌کند. 

در کارگاه اهمیت گردشگری موضوعی تأکید شد که موضوعات ابزاری برای هدایت دقیق‌تر منابع مادی محدود و تمهیدی برای ایجاد زیرساخت‌ها و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز است. همچنین با کاهش حجم گردشگری انبوه و افزایش تمایل مشتریان به انواع گردشگری با علایق خاص، موضوعات ابزاری بهترین منبع برای توسعه محصولات برای ایجاد تمایز مقاصد گردشگری هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 14001109479898

برچسب‌ها