لزوم تمرکز بر رویکرد تعاملی بین رسانه و فعالان گردشگری

کارگاه آموزشی اصول و چگونگی تأثیر‌گذاری خبر و خبرنگاری در گردشگری در روز دوم پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تهران، مجتبی گهستونی فعال رسانه‌ای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری امروز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، در این کارگاه آموزشی که با محوریت نقش رسانه‌ها در حوزه گردشگری و نیاز گردشگری به اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: «امروزه گردشگران زیادی به اقصی‌نقاط کشور و دنیا سفر می‌کنند و راهنمایان و خدمات‌رسانان زیادی در حوزه گردشگری فعالیت دارند. بی‌شک بخش عمده‌ای از افراد فعال در حوزه گردشگری نیازمند فضای رسانه‌ای هستند. از سوی دیگر اصحاب رسانه نیز نباید از افراد فعال در این حوزه غافل شوند.» 

او افزود: «هدف از برگزاری این کارگاه ایجاد هم‌افزایی بین فعالان حوزه گردشگری و رسانه و پیدا کردن راه‌هایی برای تعامل و ارتباط هرچه بیشتر بین فعالان این دو حوزه است. این دو حوزه می‌توانند از طریق تعامل با یکدیگر همکاری‌های مشترک داشته باشند و حتی برخی از چالش‌های پیش رو بردارند.» 

گهستونی با اشاره به صحبت‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مورد اینکه تقابلی با رسانه وجود ندارد و این دو بخش به همدیگر نیاز دارند گفت: «رسانه‌ها و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌توانند در یک حرکت تعاملی ضمن بیان نقطه‌نظرات و چالش‌های خود به فکر پیدا کردن راه‌کار باشد. در واقع می‌توان ادبیات تهاجمی بین فعلان این حوزه‌ها و فعالان رسانه‌ای می‌تواند تغییر کرده و رویکرد جدیدی پیدا کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001110479399

برچسب‌ها