نشست تجربه‌های ناشر تخصصی گردشگری برگزار شد

در روز دوم پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، نشست تجربه‌های نشر و انتشارات گردشگری برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، راحله قنبری مدیرمسئول نشر مهکامه، امروز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در مورد تجربیات موفق نشر مهکامه، ناشر تخصصی گردشگری و هتلداری صحبت کرد و گفت: «این نشر ۲۷۲ عنوان کتاب در حوزه گردشگری و هتلداری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به چاپ رسانده است. ۳۰درصد از این کتاب‌ها به چاپ هشتم تا دهم رسیده است.» 

او افزود: «۵۳۵ مولف و مترجم با این انتشارات همکاری دارند. مهکامه فقط یک ناشر نیست، بلکه یک اتاق فکر برای گردشگری ایران است.» 

او در مورد چالش‌های پیش روی این نشر گفت: «پاندمی کرونا، تحریم‌های بین‌المللی و شرایط سخت اقتصادی یک دومینوی مخربی را ایجاد کرده که باعث شده کارشناسان و محققان زیادی مهاجرت کنند یا به شغل‌های دیگر رجوع کنند، این امر به صنعت نشر و آموزش آسیب‌های جدی وارد کرده است.» 

قنبری با اشاره به افزایش قیمت کاغذ در دو سال اخیر و گران شده قیمت تمام‌شده کتاب بیان کرد: «این مشکل، نشر مهکامه را وا داشت که بین کتاب فیزیکی و کتاب دیجیتالی پیوندی ایجاد کند. ما برنامه داریم با کمک از پلتفرم Smart Books شرایطی ار فراهم کنیم تا دانشجویان وقتی کتابی را به‌صورت فیزیکی مطالعه می‌کنند، بتوانند به سایر منابع مرتبط، منابع برتر دنیا و مؤلف دسترسی داشته باشند و سئوالات و مسائل خود را مطرح کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400111047962

برچسب‌ها