رویدادهای اردکان در تقویم ملی رویدادها ثبت می‌شود

معاون گردشگری کشور به تهیه تقویم رویدادها اشاره کرد و گفت: «رویدادهای کنجد و زردک را در تقدیم رویدادها ثبت خواهیم کرد.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علی‌اصغر شالبافیان روز جمعه 13 اسفندماه در مراسم اختتامیه جشنواره فرآورده‌های کنجدی اردکان مورد نقش جشنواره‌ها در توسعه گردشگری تصریح کرد: «گردشگری رویداد محور است و برای ایجاد مقاصد جدید باید جرقه‌هایی را برای توسعه مقاصد گردشگری داشته باشیم.»

معاون گردشگری کشور  بابیان اینکه رویدادها به‌مثابه توسعه مقاصد جدید است، گفت: «چون ارتباط عموم مردم با رویدادها و جشنواره‌ها ساده‌تر و قابل‌فهم‌تر است، لذا نقطه ثقل مقاصد گردشگری را برنامه ریزان گردشگری رویدادها و جشنواره‌ها می‌دانند.»

شالبافیان صحبت از ایجاد مقصد گردشگری در گام اول را توسعه رویدادها دانست و گفت: «اتفاقاتی که باید بیفتد تا جشنواره‌ها در کشور و اردکان قوت بگیرد، مسئله استمرار آن‌هاست و هرچقدر منظم و با چارچوب دقیق‌تری برگزار شود، می‌تواند کمک بهتری به مقصد شدن اردکان داشته باشد.»

او  ذکاوت و تدبیر اردکانی‌ها در توسعه فرآورده‌های کنجدی بدون کشت کنجد را ستودنی دانست و گفت: «موتور محرکه تمایز اردکان از بسیاری از شهرهای استان یزد و کشور نقطه‌ای است که این جشنواره بر اساس آن بناشده است.»

شالبافیان بابیان اینکه تمام کارگاه‌های کنجد اردکان باید در سال‌های بعد مورد بازدید باشند، افزود: «برای غنای این جشنواره‌ها به تولید محتوا نیاز است، لذا استمرار این جشنواره‌ها به تولید محتوا با انتشار گسترده نیاز دارد.»

معاون گردشگری بابیان اینکه باید چگونگی ایجاد مقصد توسط رویدادها را مطالعه کنیم، گفت: «باید دبیرخانه جشنواره کنجد، یک فعالیت مستمر را در دستور کار خود قرار دهد.»

شالبافیان با اشاره به اینکه استان یزد فاصله جغرافیایی شهرستان‌هایش از هم دور نیست، گفت: «این شهرستان‌ها می‌توانند مکمل هم باشند نه اینکه رقابت کنند، لذا در سند توسعه استان باید نقش مکملی این شهرستان‌ها دیده شود.»

او ادامه داد: «هم پیوندی بین جاذبه‌های گردشگری مخالف استان مزیتی است که در همه استان‌ها وجود ندارد.»

معاون گردشگری گفت: «اردکان را باید مقصد گردشگران خارجی کنیم، البته پیشنهادی را در لایحه بودجه ارائه کردیم که تصویب شد و سال آینده نهضت تولید محتوا به زبان‌های خارجی خواهیم داشت.»

شالبافیان بابیان این مطلب که هزینه‌های تولید و انتشار محتوا به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی مصوب شد، گفت: «یعنی معین‌های اقتصادی که در یزد مورداستفاده هستند، باانگیزه اقتصادی می‌توانند ورود کنند، پس از همین امروز نهضت تولید محتوا را آغاز کنیم.»

معاون گردشگری به تهیه تقویم رویدادها اشاره کرد و گفت: «رویدادهای کنجد و زردک را در تقدیم رویدادها ثبت خواهیم کرد، چراکه اردکان فعالیت‌های بسیار خوبی در معرفی خود داشته است.»

او با اشاره به فعالیت‌های استاندار یزد در حوزه گردشگری تصریح کرد: «نمایندگان خصوصاً رئیس فراکسیون گردشگری باید با انسجام و اتحاد توسعه گردشگری را نه‌تنها در داخل استان، بلکه در همه کشور رقم بزند و الگوی کشور باشد.»

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابیان اینکه کسب‌وکارهای خرد یزد قابلیت الگو شدن را دارند، گفت: «باید در کنار اقدامات قابل‌توجهی که در یزد انجام‌شده، تدوین و نگاشت تجربه‌های استان یزد به‌عنوان الگو اشاعه یابد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001213104178