تجدید میثاق معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌‌های وزارت میراث‌فرهنگی با شهدای مرصاد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در یادمان شهدای مرصاد با آرمان‌های شهدای دفاع مقدس تجدید میثاق کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، جواد واحدی صبح روز جمعه ۵ فروردین‌ماه در ادامه سفر خود به استان کرمانشاه با حضور در یادمان شهدای مرصاد با آرمان‌های شهدای دفاع مقدس تجدید میثاق کرد.

یادمان شهدای مرصاد که در تنگه چهارزبر و در نقطه نابودی منافقان واقع شده است، یادآور حماسه رزمندگان سپاه و ارتش در مقابله با اعضای سازمان مجاهدین خلقی‌ است که بسیاری از مردم ایران را در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ترور و به شهادت رساندند.
تنگه چهارزبر در 25 کیلومتری غرب کرمانشاه و در جاده اصلی کرمانشاه – اسلام‌آباد معروف به راه کربلا قرار دارد و فاصله آن تا شهر ماهیدشت 15 کیلومتر است.

یادمان شهدای مرصاد به همراه هشت یادمان دفاع مقدس دیگر شامل جبهه شهید بهشتی در سه کیلومتری ورودی شهر قصرشیرین، محوطه یادمانی شهر سومار، محوطه یادمانی شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی و بیمارستان تخریب شده قصرشیرین در زمان جنگ تحمیلی، محوطه یادمانی عملیات مطلع الفجر در شهرستان گیلانغرب، محوطه یادمانی بازی دراز در ارتفاعات سرپل ذهاب، محوطه یادمان شهدای پاوه و محوطه یادمانی شهید شیرودی در سرپلذهاب طی سال‌های گذشته به ثبت ملی رسیده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010105417567

برچسب‌ها