همه در عملیات بیت‌المقدس آمدند و یک ایران کوچک شکل گرفت

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس با تبریک سوم‌خرداد سالروز حماسه بزرگ عملیات پیروزمندانه دفاع مقدس، گفت: «این عملیات در طول دفاع مقدس بی‌بدیل بود و بزرگ‌ترین عملیات جنگ بود که روند و سرنوشت جنگ را تغییر داد. همه مردم در بیت‌المقدس آمدند و یک ایران کوچک شکل گرفت.»

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، سردار بهمن کارگر امروز سه‌شنبه 3 خرداد 1401 در مراسم گرامی‌داشت موزه و یادمان‌های دفاع مقدس که با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور  برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس به همه اقشار و گرایش‌ها تعلق دارد، ادامه داد: «مهم‌ترین دستاورد عملیات بیت‌المقدس این بود که مردم «ما می‌توانیم» را تمرین کردند و به تصویر کشیدند. فتح خرمشهر نمادی از عملیات بیت‌المقدس بود. این عملیات دستاوردهای بسیار داشت که برای آینده الهام‌بخش بود. دفاع مقدس اگر نبود امروز خبری از امنیت و آزادی در کشور نبود و این پیروزی چیزی جز وحدت مردم ایران نیست.»

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس از حضور مهندس ضرغامی و حضور تیم جدید در وزارت میراث‌فرهنگی، گردگشری و صنایع‌دستی تشکر کرد و افزود: «آن‌ها این وزارتخانه را به خصوص در حوزه ارزشی و دفاع مقدس زنده کردند. دفاع مقدس جزو هویت هر ایرانی است و چه میراثی والاتر از دفاع مقدس داریم.»

سردار کارکر به اهمیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس اشاره کرد و آن را از اصلی‌ترین وظایف وزارتخانه دانست که با حضور مهندس ضرغامی این ماموریت به بهترین شکل پیگیری می‌شود.

او با بیان اینکه از ۸ سال گذشته تمام آوار دفاع مقدس به‌عنوان میراث‌فرهنگی ثبت ملی شده‌اند، افزود: «یادمان شهدای گمنام که به عنوان میراث ناملموس به ثبت رسیده است، باید بمانند و حفظ شوند.»

همچنین سردار کارگر بر ایجاد سازوکاری برای نشان دادن چهره‌های شاخص موزه‌داری، روایتگری و تولیدات رسانه‌ای سوژه‌های مرتبط با دفاع مقدس اشاره کرد.

او با اشاره به اهمیت راهیان نور افزود: «پیش از کرونا و در سال ۹۷ بیش از ۷میلیون نفر به سفرهای راهیان‌نور می‌آمدند که افق ما در سال ۱۴۰۴ رساندن این آمار به سالانه ۱۰ میلیون نفر است.»

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ۸۰ درصد این جمعیت را جوانان ۱۵ تا ۳۰ ساله عنوان کرد و افزود: «این رویداد در کنار اربعین به‌عنوان بزرگ‌ترین همایش فرهنگی در داخل کشور به شمار می‌رود و باید نه تنها ثبت ملی شود بلکه ظرفیت ثبت جهانی را داراست.»

سردار کارگر همچنین با ابراز خرسندی از نام‌گذاری روز موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی نیز تکرار شود.

در ادامه این مراسم از محمدحسین حسینی‌یکتا دبیرستاد مرکزی راهیان نور، پژوهشگر و‌ نویسنده دفاع مقدس، اقدس امینیان مادر دو شهید غلامرضا و محمد یاسری، سعید علامیان پژوهشگر و‌ نویسنده دفاع مقدس، خبرنگار جنگ، گروه مهندسان مشاور کلوان برای طراحی و ساخت موزه بین‌المللی استکبارستیزی در صحرای طبس، مرتضی شعبانی پیشکسوت عرصه فیلمسازی و مستندسازی دفاع مقدس و احمد ابوالفتحی از اعضای مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و خادم‌الشهدا در یادمان شهدای گمنام کلکچال تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010303622542

برچسب‌ها