۸۸ درصد گردشگران غذاهای سنتی را از جاذبه‌های گردشگری می‌دانند

کارشناس مسئول گردشگری خوراک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیر اجرایی و دبیر همایش گفت: بیش از ۸۸ درصد از گردشگران در جهان خوردن غذاهای سنتی کشورها را از مهمترین جاذبه‌های گردشگری می‌دانند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا همایش گردشگری خوراک در سده نو صبح امروز 10 مهر 1401 با حضور مهندس سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری و جمعی از مسئولان وزاتخانه در سالن همایش های صداوسیما آغاز شد.
 
زهرا لاریجانی کارشناس مسئول گردشگری خوراک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیر اجرایی و دبیر کمیته علمی همایش در این مراسم گفت: اهمیت گردشگری در سبد هزینه کرد خانواده‌ها بسیار پر اهمیت است و چند صنعت را درگیر کرده است. گردشگری خوراک می‌تواند در جذب توریست‌ نقش بسزایی داشته باشد و برای بازدیدکنندگانی که با فرهنگ متفاوتی پا به کشور ایران می‌گذارند جذابیت دارد. 
 
او ادامه داد: گردشگری غذا در دنیا بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد دلار گردش مالی را رقم می‌زند و این موضوع می‌تواند برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بسته انگیزشی باشد. گردشگری آشپزی شامل تجربیات آشپزی، تورهای غذا، کنفرانس‌ها، رویدادها و چشیدن غذاهای قومی است. 
 
لاریجانی با بیان هدف گردشگری خوراک نیز گفت: هدف گردشگری خوراک آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف است و به مسافر فرصت می‌دهد تا منطقه محلی را کشف کرده و درباره غذا مواردی را بیاموزد. گردشگری خوراک در ایران به خاطر تعدد خوراک در کشور از لحاظ تنوع، پتانسیل بالایی برای جهانی شدن دارد و در تمام پلتفرم‌ها قابل استفاده است و قابلیت صادرات هم دارد.
 
او افزود: بیش از ۸۸ درصد از گردشگران در جهان خوردن غذاهای سنتی کشورها را از مهمترین جاذبه‌های گردشگری می‌دانند، همچنین رونق گردشگری خوراک موجب رونق کسب و کار در اقامتگاه‌ها، حمل و نقل و به طور کلی زمینه‌ساز کارآفرینی و اشتغال در کشور شده و می‌تواند به عنوان میراث ناملموسی به ما کمک کند.  امروزه می‌توان گردشگری خوراک را قلب تپنده، جذاب و حذف ناپذیر از گردشگری دانست.
 
در ادامه این مراسم اریک فورد بنیان‌گذار و مدیر اجرایی انجمن سفر و خوراک در ارتباط ویدیویی کوتاه گفت: در سال‌های آینده شاهد توسعه گردشگری داخلی و کاهش سفرهای طولانی خواهیم بود. علاوه بر این هزینه سفرهای طولانی چهار برابر از زمان شیوع کرونا بیشتر شده است و مردم بیشتر تمایل به سفرهای کوتاه دارند. 
 
او افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ مدل‌ سفرها تغییر کند و این سفرها به جای سفرهای پرهزینه به کم هزینه تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010710979705

برچسب‌ها