42 ماه حبس برای حفاران غیرمجاز میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: 42 ماه حبس برای متخلفان و حفاران غیرمجاز حوزه میراث‌فرهنگی این استان صادر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا مُعین فارسانی روز دوشنبه 16 آبان‌ماه 1401 با اعلام این خبر تأکید کرد: این حُکم از سوی مرجع قضایی برای هفت نفر از متخلفان و حفاران غیرمجاز حوزه میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری صادر شده که سهم هر متخلف از این مجازات شِش ماه حبس است.

او افزود: این افراد در سال‌های گذشته با قصد به‌دست آوردن اشیای تاریخی و فرهنگی اقدام به حفاری‌های غیرمجاز و کاوش در مناطق مختلف استان کرده بودند.

معین تصریح کرد: تمام این متخلفان و حفاران غیرمجاز حوزه میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری از افراد غیربومی و اهل استان‌های مجاور بوده‌اند.

او یادآور شد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاووش با قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و متخلف به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به‌نفع دولت محکوم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010816748461

برچسب‌ها