تولید، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش صنایع‌دستی مورد توجه باشد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: هنرمندان باید تولید، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش صنایع‌دستی را مورد توجه جدی قرار دهند.

به‌گزارش میراث‌آریا، مریم جلالی دهکردی عصر پنجشنبه در بازدید از اتاق آئینه شهرکرد و نشست با تعدادی از فعالان و اتحادیه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: تولیدات کالاهای صنایع‌دستی بایستی کاربردی باشد تا در سبد خانوار قرار گیرد.

او ارزش افزوده صنایع‌دستی را بالا دانست و افزود: اتحادیه صنایع‌دستی منافع بخشی و فردی را در کنار منافع ملی تعریف و دنبال کند.

جلالی تصریح کرد: اتحادیه صنایع‌دستی طرح‌های توجیهی را ارائه کند و ما برای طرح‌های مهم و قابل‌توجه تا ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات می‌دهیم.

او رونق صنایع‌دستی در بناهای تاریخی را ضروری دانست و یادآور شد: نمد مزیت شهرکرد بوده که معاصرسازی و بروزرسانی شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی با گرامی‌داشت روز جهانی موزه‌ها اضافه کرد: امروزه ادبیات موزه‌داری تغییر کرده

انسجام بین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این خانه‌های تاریخی قابل مشاهده است.

او گفت: آمیختن میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دانش روز نشان می‌دهد میراث‌فرهنگی همانند ریشه، گردشگری مانند آوندها و صنایع‌دستی میوه درخت است.

جلالی تأکید کرد: خانه‌های تاریخی کشور قصه‌ها و دستاوردهایی دارد که گردشگر تشنه آن است و باید در آن‌ها روایت‌ها جاری باشد.

او با اشاره به همت بخش خصوصی به‌عنوان سربازان جبهه اقتصادی افزود: مردم اماکن و ابنیه تاریخی و فرهنگ خود را دوست دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022801623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha