بازدید قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی از سایت موزه میدان امام(ره) همدان

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از سایت‌موزه میدان امام(ره) همدان بازدید کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی دارابی که به استان همدان سفر کرده است، عصر امروز سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ با حضور در یکی از میادین اصلی و مهم شهر همدان از سایت موزه میدان امام(ره) این شهر بازدید کرد و در جریان نحوه حفاظت از این اثر تاریخی و آخرین وضعیت آن قرارگرفت.

قائم مقام وزیر و معاون وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید از نزدیک به بررسی ظرفیت‌های این سایت موزه تاریخی قرارگرفت و با اشاره به آثار تاریخی بی‌نظیر در همدان از تلاش این وزارتخانه برای ثبت ملی و ثبت جهانی آثار موجود در استان همدان خبر داد.

دکتر دارابی در این بازدید با اشاره به اهمیت آثار فرهنگی تاریخی در جای جای ایران خصوصا در استان همدان، گفت: آثار تاریخی بعد از ثبت متعلق به تمام بشریت هستند. البته به طور حتم ثبت ملی و جهانی آثار تاریخی باعث خواهد شد تا ساکنان اطراف این آثار از مزایا و نتایج خوب آن بهره‌مند شوند.علی مالمیر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز در حاشیه این بازدید ضمن ارائه توضیحات درباره سایت موزه تاریخی میدان امام همدان به قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گفت:  حضور قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در همدان فرصتی است تا فرایند پیگیری‌های پرونده ثبت جهانی همدان در مسیر هموارتری پیش رود.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر دو روزه خود به همدان علاوه بر بازدید از سایت‌موزه میدان امام با استاندار همدان نیز دیدار داشته و در جلسه با اعضای انجمن‌های میراث‌فرهنگی استان همدان در محل استانداری از نزدیک شنونده نظرات آن‌ها بود.

بازدید از تعداد دیگری از آثار فرهنگی و تاریخی همدان از جمله بازار همدان بخش دیگری از برنامه‌های سفر معاون میراث‌فرهنگی کشور به این استان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010824761409

برچسب‌ها