دوره آموزشی به‌دوزی گلابتون‌دوزی در بندرلنگه برگزار می‌شود

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: دوره آموزشی رایگان به‌دوزی گلابتون‌دوزی در بندرلنگه برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان، ساناز رمجی روز دوشنبه 21 آذرماه 1401 با بیان این مطلب گفت: این دوره آموزشی با همکاری موسسه مشق آفرینش روز چهارشنبه 23 آذرماه در بندرلنگه برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان هدف از برگزاری این دوره را ارتقای سطح مهارت تولیدکنندگان و هنرمندان رشته گلابتون‌دوزی در بندرلنگه ذکر کرد و افزود: سرفصل‌های این دوره آشنایی با آخرین تکنیک‌ها، نوآوری و رفع عیوب نواقص طرح‌ها در گلابتون‌دوزی است.

او ادامه داد: در پایان این دوره‌ آموزشی در صورت تائید مهارت هنرآموزان به فراگیران گواهی‌نامه معتبر از معاونت صنایع‌دستی استان اعطا می‌شود.»

رمجی تأکید کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره 07633683981 تماس بگیرند.

گلابتون‌دوزی نوعی رودوزی سنتی است که با نخ گلابتون انجام می‌شود و شهر بندرلنگه به‌واسطه هنرمندان بی‌شماری که در این رشته دارد از معروفیت بیشتری برخوردار بوده و به‌عنوان شهر ملی گلابتون دوزی انتخاب‌شده است.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010921395304

برچسب‌ها