استان فارس ظرفیت محور قرار گرفتن رویدادهای گردشگری در سطوح ملی و بین‌المللی دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: شیراز باید بتواند کانونی برای رویدادهای گردشگری در کشور باشد. استان فارس و شیراز ظرفیت محور قرار گرفتن رویدادهای گردشگری در سطوح ملی و بین المللی دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید موید محسن‌نژاد، امروز سه‌شنبه 20 دی‌ماه 1401 در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتل‌داری و تجهیزات وابسته و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی که در هتل شیراز برگزار شد، گفت: نمایشگاه یک پاتوق برای حضور و گردهم آمدن فعالان حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به اینکه این نمایشگاه سال آینده در 23 تا 29 آذر ماه برپا می‌شود، اضافه کرد: شیراز باید بتواند کانونی برای رویدادهای گردشگری در کشور باشد.

او با اشاره به اینکه فارس و شیراز ظرفیت محور قرار گرفتن رویدادهای گردشگری در سطوح ملی و بین المللی را دارد، تاکید کرد: امیداست شاهد برگزاری خوب نمایشگاه باشیم.

نمایشگاه شیراز فرصتی برای جبران زیان‌های حوزه گردشگری است

 در ادامه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: در حوزه گردشگری هرچه هزینه کنیم نتیجه خواهیم گرفت و به رونق این صنعت کمک خواهد شد. نمایشگاه بین‌المللی شیراز فرصتی برای جبران زیان‌ها و آسیب‌هایی است که در ماه‌های گذشته به حوزه گردشگری واردشده است.

عبدالعلی کریمی افزود: استان فارس به ویژه شیراز از نظر صنعت گردشگری می‌تواند حرف اول را در کشور بزند. اما متأسفانه به اندازه ظرفیتی که استان و شهر شیراز دارد توجه‌ کافی به سرمایه‌گذاری در این صنعت در استان نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با بیان اینکه تا پایان سال که اوج سفرهای داخلی است چیزی باقی نمانده، گفت: هرچه هزینه کنید نتیجه خواهیم گرفت و به رونق این صنعت کمک خواهد شد. امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه در شهر شیراز بتوانیم بیش از پیش داشته‌های کشور و استان را معرفی کنیم.

علی فرهادی  نیز در ادامه  گفت: متولیان برای بخش خصوصی بال پرواز را فراهم کنند و اگر این بال فراهم شود گردشگری می‌تواند مؤثر واقع شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با اشاره به اینکه سعی شده است این نمایشگاه درخور شأن استان فارس برگزار شود، تأکید کرد: تراز استان فارس را بسیار بالا می‌دانیم.

او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فارس را به عنوان قله بیان کرده است، افزود: باید سعی کنیم که مدیران هم در حد و اندازه قله خود را نشان دهند.

فرهادی با تأکید بر اینکه این نمایشگاه از امروز تا بیست و سوم دی‌ماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و به‌موازات آن نمایشگاه قهوه و صنایع وابسته نیز  برپا می‌شود، اظهار کرد: ساعت بازدید از 16 تا 22 بوده و این نمایشگاه در چهار هزار و 750 مترمربع برپا شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011020143583

برچسب‌ها