نمایشگاهها عموما بهعنوان یک راهکار موثر در بازاریابی و مواجهه عرضهکنندگان، متقاضیان و مصرفکنندگان شناخته شده و نقش موثری برای ارائه خلاقیتها و نوآوریها دارد. سال گذشته در چنین ایامی مطلبی تحت عنوان «جای گردشگری مذهبی در نمایشگاه بینالمللی تهران خالی است» به بررسی ابعاد مختلف گردشگری مذهبی در میان سایر حوزههای گردشگری پرداختیم و اشاره داشتیم که بهتر است اداراتکل حوزه های گردشگری مذهبی به همراه آستان قدس رضوی، استان مقدس حضرت معصومه (س) و استان مقدس شاهچراغ و سایر حوزههای امام زادگان واجب التعظیم برای اینکه فضای گردشگری مذهبی مورد واکاوی مخاطبان قرار گیرد به ارائه عملکرد و خدمات منظوره در این نمایشگاه بپردازند. امید است امسال نیز به این موضوع توجه و پوشش لازم داده شود.
در ایام ماههای مبارک رجب، شعبان، و رمضان هستیم جشنهای رجب و شعبان بخشی از نیازهای فرهنگی است که مخاطبان را بسمت حوزههای زائرپذیر هدایت میکند و پیشبینی میشود تا نوروز آینده سه موج سفر برای علاقهمندان به گردشگری مذهبی ایجاد میشود، که میطلبد بخشی از خدماتی که در نوروز ارائه میشود، در این نمایشگاه اطلاعرسانی شود.
بازشناسی صنعت گردشگری انحصارا به ارائه خدمات و تحلیل عملکرد ادارات کل میراثفرهنگی گردشگری و صنایعدستی ختم نمیشود بلکه همه عوامل موثر در صنعت گردشگری باید مورد ارزیابی قرار گیرد، از ناوگانهای سفرهای زمینی، هوایی، دریایی تا خدمات جادهای در مسیر، بررسی امکانات میانراهی و خصوصا بهداشت مراکز خدماتی و رفاهی، گرچه بخشی از این وظایف به عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای است ولی نباید از نگاه نظارتی گردشگری دور بماند.
توجه به هزینههای سفر خصوصا خدمات میانراهی، میزان آمادگی شهرها برای پذیرش مسافر، آمادگی پلیس راه و رفع خطر از نقاط پرحادثه، نظارت بر فروش بلیط و توزیع بلیط روزانه، تاکسیهای مسافر بر و نحوه ارائه خدمات فرهنگی میتواند مسافرت زائران، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی را اطمینانبخش کند.
همچنین انتظار است عوامل موثر در حوزه خدمات سفر چه مستقیم و چه غیر مستقیم به ارائه عملکرد در این نمایشگاه ملزم شوند تا اصحاب رسانه و مردم میزان تاثیرگذاری خدمات آنان را در سفرهای نوروزی مورد ارزیابی قرار دهند. انتظار است با اطلاعرسانی به موقع در فضای رسانهای و تبلیغی کشور علاوه بر ارائه دستاورد های نوین، چشماندازی از خدمات شرکتهای موفق در حوزه گردشگری و تور گردانی. لیدر تورهای موفق، رسانهها حوزه گردشگری، حوزههای آموزشی در این صنعت. خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات در حوزه گردشگری، انجمنها، جمعیتها وسازمان های مردمنهاد، شاخههای نوین گردشگری.
بومگردی و مراکز اقامتی روستایی، هاستلهای شهری موفق، شرکتهای چاپ و نشر نقشههای گردشگری، واحدهای گردشگری شهرداریها، مناطق آزاد تجاری، بانکداری الکترونیکی، گردشگری بازار و صنایعدستی و همچنین گردشگری بینالمللی را از طریق ارائه خدمات توریستی آسان داشته باشیم.
انتهای پیام/
انتهای پیام/